Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Środki z Eurocashu wesprą rozwój sprzedaży Frisco.pl

  • dlahandlu.pl
  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 03-12-2014, 09:48

Dzięki współpracy z Eurocashem Frisco.pl chce zaistnieć z usługą w dużych miastach Polski, gdzie ta forma sprzedaży ma szansę być opłacalna. Pieniądze pozyskane z transakcji zostaną przeznaczone na marketing e-sklepu i rozwój sprzedaży oraz budowanie skali działalności. Strony w umowie wskazały na 2-3 letni horyzont czasowy, jeśli chodzi o wspólne zaangażowanie i współpracę - informuje www.dlahandlu.pl.

Jak zauważył Adam Jarmicki z MCI Management Eurocash jako inwestor branżowy ma dłuższą perspektywę inwestycyjną niż MCI Management, który jest inwestorem finansowym. Na wypadek wyjścia z inwestycji umowa przewiduje różne scenariusze: możliwość opłacalnego wyjścia przez MCI, jak i prawo zostania akcjonariuszem większościowym przez Eurocash.

Firma chce rosnąć organicznie, bo jak wskazują managerowie frisco.pl na rynku nie ma zbyt wielu podmiotów do przejęć. Jak deklarują przedstawiciele sieci obecnie za wcześnie by mówić, ile środków pójdzie na konkretne działania. - Będziemy rozważali różne opcje: budowy punktów click and collect w sklepach, bo część odbiorców jest zainteresowana takim modelem dostaw, wykorzystania potencjału logistycznego Eurocashu, ale to są wszystko projekty, które dopiero analizujemy - powiedział Nicolas Jedraszak. Zapytany o ewentualne inwestycje w ceny powiedział, że ceny są ważne, ale trzeba pamiętać, że frisco.pl oferuje usługę polegającą na dostarczeniu do domów zakupów, a nie samą sprzedaż produktów FMCG.

W ostatnich latach Frisco.pl notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Roczne obroty spółki przekraczają 30 mln zł. - Takie wzrosty realizujemy w oparciu jedynie o rynek warszawski. Liczymy więc, że utrzymanie tempa 30-40 proc. wzrostów to minimum. Sądzimy, że wejście do innych dużych miast da nam wyższe wskaźniki - deklaruje Nicolas Jedraszak, prezes zarządu Frisco SA. Pod koniec 2015 roku Frisco.pl spodziewa się uzyskać rentowność projektu.

Frisco.pl realizuje już sprzedaż ogólnopolską w formie wysyłkowej produktów, które nie wymagają specjalnych warunków chłodzenia. Jednak ten kanał sprzedaży odpowiada za 5 proc. przychodów Frisco.pl.
Cały rynek sprzedaży FMCG w internecie wart jest ok. 400-500 mln zł, zaś Frisco.pl ma ok. 8 proc. udziałów w tym rynku. Obecnie sprzedaż FMCG w internecie to poniżej 1 proc. sprzedaży żywności w Polsce. W ciągu 5-10 lat rynek ten ma szanse odpowiadać za 10 proc. sprzedaży. - Ze względu na tak wysoką dynamikę wzrostów zainteresowanie firm handlowych jest duże - podkreśla Jedraszak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 408) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH