Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stacje paliw walczą o klienta rozbudowaną ofertą sklepów

  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • Data: 06-12-2012, 08:28
Stacje paliw walczą o klienta rozbudowaną ofertą sklepów
Na zachodzie Europy oferta pozapaliwowa generuje nawet ponad 50 proc. obrotów stacji

Rozbudowana oferta sklepów przy stacjach i automaty z tanim paliwem remedium na spadek sprzedaży - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

W przystacyjnych sklepach marże są znacznie wyższe niż na paliwie (sięgają 30-40 proc., podczas gdy na benzynach kilka procent). Popyt na taką ofertę rośnie średnio o 3 proc. rocznie. - Widzimy ogromny potencjał w marży pozapaliwowej, dlatego chcemy zwiększyć nakłady na tego typu sprzedaż na stacjach Orlen i Bliska - deklaruje na łamach "DGP", Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen.

Na zachodzie Europy oferta pozapaliwowa generuje nawet ponad 50 proc. obrotów stacji. W Polsce dominuje sprzedaż paliw, sklepy przynoszą do 40 proc. przychodów. O tym, że relacje te będą się zmieniać, wiedzą wszyscy operatorzy, dlatego na większości stacji w Polsce działają już sklepy i punkty gastronomiczne - czytamy w "DGP".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH