Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stacje paliw zaczynają korzystać na popularności sklepów „za rogiem”

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-11-2015, 15:47
Stacje paliw zaczynają korzystać na popularności sklepów „za rogiem”
fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl

- Rynek dystrybucji produktów FMCG na stacjach paliw rozwija się i stacje mają coraz mocniejszą pozycję w handlu detalicznym, zaś ich pozycja będzie się systematycznie poprawiać – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Zdziech, partner w firmie doradczej OC&C Strategy Consultants.

- Niewątpliwie stacje benzynowe wpisują się w trend rosnącej roli bliskości punktu detalicznego, zaczynają to zauważać i wykorzystywać, rozbudowując swoje sieci coraz bardziej w okolicach dużych miast, dodając do oferty elementy w klasycznym wymiarze convenience np. Food On The Go (kanapki, hot-dogi, kawa itp). Konsumenci to zauważają – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Zdziech.

Z badania wynika też, że ceny paliw - wysoce porównywalne i regularnie monitorowane - są dla stacji paliw najważniejszym narzędziem kreującym wyobrażenia o cenach na danej stacji. Badanie OC&C pokazuje, że im niższe ceny paliw tym lepsza percepcja ogólnego poziomu cen na stacjach. -  Jednocześnie, wydaje nam się, że jakąś rolę w ocenie oferty detalicznej stacji benzynowych, ma relatywnie niska cena paliw – mówi Marek Zdziech.

- Jest wyraźna korelacja pomiędzy zmianami cen paliwa, a oceną konsumentów na parametrze niskie ceny. Zatem ten czynnik może mieć wpływ na generalną percepcję konsumentów jeżeli chodzi o ceny na stacji. Przykładowo, jeśli wyjeżdżamy ze stacji benzynowej z rachunkiem na paliwo niższym niż zwykle, to nawet jeśli hot-dog, kawa, papierosy, które przy okazji kupiliśmy były dużo droższe, to i tak będziemy myśleć, że jest tanio – dodaje.

Międzynarodowa firma doradcza OC&C Strategy Consultants przeprowadziła w tym roku po raz kolejny badanie, pytając polskich konsumentów o to, którą z 50 sieci handlowych cenią najbardziej i z jakich powodów. Wyniki wskazują, iż Polacy najbardziej cenią sklepy, które najlepiej zaspokajają jedną lub kilka z czterech dominujących obecnie potrzeb zakupowych: specjalizację, indywidualizację, autentyczność i połączenie sklepu fizycznego z interneto-wym (multikanałowość). Najlepiej pod tymi względami wypadły w tym roku: Allegro, Rossmann, IKEA, Empik i Apart.  Z kolei liderem sieci spożywczych po raz pierwszy został Lidl. 

W raporcie OC&C we fragmencie dotyczącym oceny oferty widać też "mocną" pozycję stacji paliw. Wśród 50 podmiotów znaleźli się czterej najwięksi gracze na rynku stacji paliw BP, Statoil, Orlen, czy Shell. Co więcej operatorów stacji paliw można znaleźć na wysokich miejscach w zestawieniu oceny oferty (zaufanie, adekwatność, obsługa, wygląd), zaś zmiana miejsc w rankingu sugeruje, że ich pozycja będzie się systematycznie poprawiać.

Przeczytaj wnioski z raportu OC&C Strategy Consultants:  "Lidl liderem rankingu sieci spożywczych".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH