Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Starbucks bardziej popularny niż Coffeeheaven?

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-11-2011, 10:57
Starbucks bardziej popularny niż Coffeeheaven?
Fot. Strauss Cafe Poland

Mimo iż Starbucks od niedawna jest obecny na Polskim rynku, medialnie bije na głowę najpopularniejszą w Polsce sieć kawiarni - Coffeeheaven - wynika z badania MediaMon. A jest o co się bić, bo według raportu Euromonitor International rynek kawiarniany w Polsce jest wart około 2 mln zł.

W okresie miesiąca od 21 października zebrano 817 publikacji dotyczących wyżej wymienionych sieci. Na temat Starbucks'a napisano 691 razy, a o sieci Coffeeheaven pojawiło się 226 artykułów i komentarzy. Oznacza to, że o amerykańskiej sieci pisano blisko 2,6 razy częściej niż o kawiarniach z rodzimego rynku.

Średnia dzienna ilość publikacji dla frazy Starbucks to 18, a dla fraz Coffeeheaven i Coffe heaven notowano średnio 7 publikacji dziennie.

Najwięcej publikacji Starbucks odnotował 24 października. W tym dniu w mediach ukazało się 42 artykułów i komentarzy zawierających nazwę znanej sieci - nie wiąże się to jednak z żadnym znaczącym wydarzeniem medialnym. Wysokie wyniki sieć kawiarni odnotowała również 27.10, 8.11 i 14.11. W dniach 27.10 i 8.11 pojawiały się informacje dotyczące otwarcia nowych kawiarni w poznańskiej galerii Poznań Plaza oraz kawiarni w Galerii Katowickiej. Dodatkowo 27.10 opublikowano informację o zakończeniu kolejnego etapu remontu Dworca Centralnego, w której zawarto listę najważniejszych punktów handlowych i usługowych, mających powstać w odnowionych pasażach. Z kolei 14.11 ogłoszono informację giełdową na temat tego, że zysk netto grupy AmRest (do której należy sieć kawiarni Starbucks) w trzecim, kwartale 2011, był znacznie wyższy niż zakładano.

Jeśli zaś chodzi o markę Coffeheaven - najwięcej publikacji odnotowała ona w dniach 27.10 i 18.11. W przypadku 27 października, duża liczba publikacji również wynika z podanej tego dnia informacji o zakończeniu kolejnego etapu remontu Dworca Centralnego. Analiza publikacji z 18 października wykazała, ze wzrost liczby publikacji z tego dnia spowodowany jest publikowaniem informacji dotyczącej otwarcia 15.11. 2011 nowej kawiarni w Toruniu.

Pod lupę zostały wzięte również źródła publikacji poszczególnych informacji.

W przypadku Starbucks'a większość opublikowanych informacji pochodziło z portali informacyjnych - było to aż 89 proc. wszystkich publikacji. Tylko 6 proc. wpisów zamieszczanych było na blogach, 3 proc. na forach a 2 proc. na Facebooku.

W przypadku Coffeeheaven dużo więcej publikacji pochodziło z źródeł innych niż newsowe. 31 proc. artykułów i komentarzy pochodziło ze źródeł blogowych, 7 proc. z forów oraz 5 proc. z Facebooka. Na portalach informacyjnych opublikowano 57 proc. wszystkich informacji.

Badanie wykonane został metodą ilościowej i jakościowej analizy danych. Dane uwzględnione w raporcie zebrane zostały na podstawie 120000 źródeł treści monitorowanych przez system MediaMon.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH