Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Startuje marka Lidl Podróże. Czy jest miejsce na rynku na nowego agenta turystycznego?

Największą siłą agencji turystycznej nie jest dostęp do oferty, tylko doświadczenie ludzi i fachowe doradztwo – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystycznej.

Startuje marka Lidl Podróże. Czy jest miejsce na rynku na nowego agenta turystycznego?
Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystycznej. Fot. materiały prasowe PIT

Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 11-09-2017, 14:48

Od 12 września Lidl Polska jako agent turystyczny będzie sprzedawać wycieczki krajowe i zagraniczne pod marką Lidl Podróże. Polska jest ósmym krajem, w którym Lidl uruchamia taką usługę. Najwcześniej, bo w 2006 roku, wystartowała ona w Niemczech pod nazwą Lidl-Reisen.    

Jak wygląda obecnie sytuacja w Polsce na rynku agentów turystycznych? – W związku z szybko zmieniającą się rzeczywistością, coraz większą liczbą dostępnych źródeł informacji oraz kanałów sprzedaży, zmieniła się rola agenta turystycznego. Dzisiaj agent turystyczny to nie miejsce zakupu, a przede wszystkim osoba, która doradza, fachowiec, który zna produkt i może zaoferować klientowi swoją opinię – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystycznej.

Dodaje, że największą siłą agencji nie jest dostęp do oferty tylko doświadczenie ludzi i fachowe doradztwo. – Doświadczenie i profesjonalizm sprzedawcy są ważne dla całego rynku, ponieważ są czynnikami podnoszącymi jakość usług. Dlatego też nie można traktować agentów wyłącznie jako kanału dystrybucji – podkreśla prezes PIT.

Czy jest miejsce na rynku wycieczek zagranicznych i polskich na kolejnego agenta turystycznego? – Polski rynek sprzedaży usług turystycznych w ciągu ostatnich lat ulegał silnej konsolidacji oraz profesjonalizacji, a konkurencyjność polskich biur podróży stale rosła. W dzisiejszych czasach, aby znaleźć swoje miejsce na rynku, potrzebny jest wysoki poziom usług, znajomość nowych kanałów dystrybucji i doświadczenie. Aby rozpocząć działalność na naszym rynku, nowy gracz musiałby z pewnością dysponować odpowiednim zapleczem, tzw. know how – tłumaczy Niewiadomski.

Co jest ważne dla polskiego odbiorcy usług turystycznych krajowych i zagranicznych? – Przez wiele lat najważniejszym, a wręcz decydującym czynnikiem była dla klientów cena. W ostatnim czasie obserwujemy jednak, że zaczyna się to zmieniać. Polscy turyści zwracają coraz większą uwagę również na inne czynniki, takie jak standard usług. Wybieramy coraz lepsze hotele o wyższym standardzie, chętniej też kupujemy usługi dodatkowe. Wysoka jakość usług zaczyna być dla polskich klientów coraz ważniejsza – mówi prezes PIT.

Turystyka zagraniczna

Jak kształtują się obecnie trendy, jeśli chodzi o wycieczki zagraniczne? Prezes Niewaidomski przytacza dane z raportu Polskiej Izby Turystyki, według którego w sezonie letnim 2017 ponad 90 proc. klientów biur podróży wybrało wypoczynek w jednym z 10 najpopularniejszych krajów: Grecji, Bułgarii, Hiszpanii, Egipcie, Turcji, Włoszech, Chorwacji, Albanii, Portugalii i Cyprze. Zdecydowana większość klientów wyjeżdżała w lipcu i sierpniu, choć również popularnymi miesiącami wypoczynku były maj i czerwiec.

więcej informacji:

Paweł Niewiadomski RSS ALERT    /    Polska Izba Turystyki RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Lidl Polska RSS ALERT    /    Lidl Podróże RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    turystyka RSS ALERT    /    branża turystyczna RSS ALERT    /    usługi turystyczne RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Yumemi 2017-09-12 07:40:53
    Polska Izba Turystyki a nie Polska Izba Turystyczna 😋

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.96.39
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.