Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Statoil chce przejmować konkurentów w Polsce

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl (PA)
  • Data: 08-11-2015, 22:16
Statoil chce przejmować konkurentów w Polsce
Giedrius Bandzevičius, prezes Statoil Fuel & Retail Polska, fot. PTWP

Sieć stacji Statoil, która w 2017 roku zacznie w Polsce zmianę barw firmowych na globalną markę Circle K, będzie się rozwijać, nie tylko organicznie, ale także za pomocą zakupów innych sieci - zapowiada w rozmowie z wnp.pl Giedrius Bandzevičius, od kilku miesięcy prezes spółki Statoil Fuel & Retail Polska.

Rozwój stacji należących do Statoil Fuel & Retail w Polsce od dłuższego czasu zatrzymał się na liczbie około 350 placówek. Na rynku pojawiają się pogłoski o możliwej sprzedaży sieci, czy może je pan jednoznacznie zdementować? Czy sieć w Polsce będzie się nadal rozwijać? Jakimi drogami?

- Chciałbym zacząć od kategorycznego zapewnienia, że nie mamy żadnych planów opuszczenia polskiego rynku. To co udało nam się zbudować przez ponad 20 lat obecności w Polsce - a przypomnę, że pierwsza stacja Statoil została otwarta w 1993 roku i jesteśmy dziś najstarszym wciąż obecnym w Polsce zagranicznym operatorem stacji - to silna sieć, licząca na chwilę obecną 355 placówek, w tym 190 stacji własnych firmy, 78 stacji franczyzowych i 87 stacji marki ekonomicznej 1-2-3. To bardzo dobra platforma do przyszłego rozwoju naszej obecności na tym rynku.

Firma Statoil Fuel & Retail w ostatnich latach uczestniczyła w szeregu kluczowych wydarzeń z punktu widzenia funkcjonowania spółki. Pierwszym z nich było wydzielenie spółki detalicznej ze struktur norweskiego koncernu Statoil, a następnie wprowadzenie jej na giełdę w Oslo w 2010 roku. Niespełna dwa lata później spółka została przejęta przez Alimentation Couche-Tard, jednego z największych w USA i Kanadzie niezależnych operatorów stacji i sklepów typu convenience. To oznacza, że w życiu firmy mieliśmy do czynienia z kilkoma znaczącymi wydarzeniami w relatywnie niedługim czasie. W trakcie tych zmian musieliśmy przedefiniować naszą strategię i na nowo określić najważniejsze kierunki przyszłego rozwoju.

Mam nadzieję, że nasi konsumenci dostrzegają rozwój wewnątrz naszych sklepów, gdzie wprowadziliśmy wiele nowych konceptów i nowych marek, by wymienić jedynie nową markę paliw miles, której wprowadzenie postrzegamy jako sukces, czy koncept Simply Great Coffee, który poza Polską jest już obecny w państwach bałtyckich i skandynawskich. Koncept ten jest również wprowadzany na stacjach w USA i w Kanadzie. Koncentrowaliśmy się ostatnio na merchandisingu, wprowadzaniu nowych rozwiązań sklepowych i poprawie wizerunku firmy w oczach klientów, a może w nieco mniejszym stopniu na rozwoju liczby stacji paliw.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH