Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Statoil planuje dalszy rozwój spożywczych marek własnych

  • Autor: ŁS, PJ, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2014, 12:01
Statoil planuje dalszy rozwój spożywczych marek własnych
Andrzej Kondys, Senior Director Convenience & Marketing Statoil Fuel & Retail Polska (fot. PTWP)

Sieć Statoil rozwija marki własne nie tylko w przypadku produktów samochodowych, ale również w kategoriach spożywczych. Jak zdradza w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Kondys, Senior Director Convenience & Marketing Statoil Fuel & Retail Polska, najlepszą kategorią dla marki własnej w kanale sieci paliwowych są energetyki.

- Mamy też wody mineralne, napoje typu Ice tea, czyli produkty z największych wolumenowo kategorii. Jeżeli mielibyśmy tworzyć markę własną w produkcjach niszowych, to zdecydowanie taniej jest kupować produkty brandowe. Wytworzenie jednej partii raz na sześć miesięcy na pewno nie jest ekonomicznie uzasadnione - tłumaczy Kondys.

Jak dodaje przedstawiciel Statoil, w przypadku marek własnych w obrębie produktów samochodowych, wolumen budowany jest poprzez funkcjonowanie w ramach europejskiej sieci liczącej blisko 1800 sklepów. Dzięki efektowi skali, możliwe jest produkowanie tego typu artykułów na konkurencyjnych warunkach. Statoil w marce własnej sprzedaje m.in. baterie, chusteczki i kosmetyki samochodowe. Istotnym asortymentem jest także płyn do szyb.

Udziały marki własnej w ofercie sklepu Statoil pozostają jednak niewielkie, gdy porówna się je z udziałami private label w sprzedaży innych formatów.

- W żaden sposób nie możemy się równać z supermarketami. W naszym przypadku udziały marki własnej w asortymencie sięgają jedynie kilku procent. Mamy ambicje rozwijać tę kategorię, głównie na poziomie europejskim. Chodzi tu o skumulowanie wolumenów, które mamy indywidualnie w każdym z krajów. Są produkty, które - ze względu na specyfikę opakowania, koszty logistyczne - jesteśmy w stanie produkować lokalnie, ale też - jeżeli wolumeny są zadowalające - mogą być zamawiane przez centralę firmy i dystrybuowane wspólnie dla wszystkich krajów, w których działamy. Wyznaczyliśmy już parę produktów, które będziemy rozwijać w przyszłości, ale jest jeszcze za wcześnie, żeby mówić o szczegółach - podkreśla Kondys.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH