Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stokrotka chce podwoić w ciągu 3 lat udziały w rynku detalicznym

  • Autor: Paweł Jachowski, Łukasz Stępniak, portalspożywczy.pl
  • Data: 12-06-2014, 14:22
Stokrotka chce podwoić  w ciągu 3 lat udziały w rynku detalicznym
Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding

Uruchomienie przez Stokrotkę franczyzy w kwietniu tego roku powinno zdecydowanie przyspieszyć rozwój sieci. Jak powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding SA, Stokrotka w ciągu trzech lat chce zwiększyć liczbę sklepów z 240 do ponad 600, co przełoży się na podwojenie dotychczasowych obrotów.

Jak uruchomienie franczyzy wpłynie na dotychczasową strategię Stokrotki?

Nasza strategia jest jasna - konsekwentnie poprawiamy biznes operacyjny, budujemy skalę i zwiększamy nasze udziały w rynku. Franczyza tworząc dodatkowy kanał rozwoju organicznego jest istotnym elementem naszej strategii - nie stoi w konflikcie z uruchamianiem własnych placówek, a nawet go wspiera zwiększając rozpoznawalność naszej marki na konkretnych, lokalnych rynkach. Mówiąc wprost: jeśli gdzieś działa niezależny sklep, to mamy dwie możliwości, możemy z nim konkurować lub przyjąć go do naszej sieci i współpracować dla obopólnych korzyści. My preferujemy ten drugi scenariusz.

Mamy obecnie około 240 sklepów i prawie 2 mld zł sprzedaży w segmencie detalicznym. W ciągu trzech lat planujemy mieć ponad 600 placówek detalicznych podwajając nasze obroty. Silna marka detaliczna, skala zakupowa, sprawność operacyjna sklepów i logistyki to klucz do sukcesu na rynku detalicznym a franczyza wzmacnia nas w każdym z tych obszarów.

Jak wygląda obecny udział Stokrotki w handlu detalicznym? Jak udziały mogą wzrosnąć w perspektywie 2016/17 roku?

Nasz dzisiejszy udział w rynku to około 1 proc., w wyniku rozwoju organicznego w perspektywie 3 lat powinniśmy go podwoić. Mimo, że rozwój organiczny jest głównym elementem naszej strategii rozwoju, to nie wykluczamy też przejęć, a wtedy udział rynkowy mógłby być istotnie wyższy.

Przejęcia nie pozwoliłby na szybsze zbudowanie skali?

Oczywiście, że tak, ale kiedy myślimy o przejęciach innych podmiotów to nie tylko patrzymy na nie z perspektywy możliwości budowania skali, ale ważne jest to aby przyłączany podmiot pasował do naszej strategii. Mówiąc o strategii mam na myśli przede wszystkim formaty i charakter lokalizacji detalicznych jakie potencjalny nasz partner posiada. Oczywiście jak w każdej transakcji kupna i sprzedaży niezbędne jest uzyskanie porozumienia cenowego satysfakcjonującego dla obu stron. Przejęcia innych podmiotów traktujemy jako pewien dodatkowy element naszej strategii - podstawą jest rozwój organiczny. Mamy model biznesowy sklepu, który sprawdza się na wysoce konkurencyjnym rynku, jakim z całą pewnością jest Polski rynek.

Siłę możemy budować nie tylko poprzez przejęcia, ale także inne formy integracji handlowej i operacyjnej z niezależnymi partnerami - wspólne grupy zakupowej, współpraca logistyczne itd. Wymagający rynek, który poddany jest silnej presji cenowej wymaga od każdego uczestnika takiego rynku permanentnego doskonalenia się, które w przypadku handlu detalicznego oznacza przede wszystkim podnoszenie atrakcyjności cenowej, której nie zastąpi miła obsługa lub szerszy asortyment niż oferuje konkurencja. Droga do tej atrakcyjności prowadzi poprzez budowanie skali zakupowej i redukcję kosztów na każdym poziomie organizacji, co przymierza handlowe i operacyjne umożliwiają.

KOMENTARZE: (10)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nie do wiary ,że tacy istnieją 13-06-2014, 09:57:
WWW.RECHEIO.PL PRAWDA JAKIE ŁADNE LOGO !!!!! ??????
Kubanek twój statek odleciał już na księżyc. Takich bzdur i populizmu nawet nie słyszałem w orędziu premiera. Ty się lecz może wówczas odróznisz obszar właśćicielski w Eurocasu i skupionych pod nim sieci detalicznych. A jak uważasz, że Stokrotka , POLO itp. to molochy to ty musisz być skrzywdzony przez los.Wejdź na stronę przytoczoną powyżej i zastanów się nad tym co piszesz. Nie obrażaj inteligencji innych na tym forum.
  • La 13-06-2014, 09:35:
"Cegielski wiedział, od czego zależy byt narodu i dlatego powtarzał, dziś te słowa są jeszcze bardziej znamienne, że podstawą bytu narodu jest ziemia, przemysł i handel - kto ziemię, przemysł i handel oddaje w obce ręce, sprzedaje swoją narodowość, zdradza swój naród"

  • La 13-06-2014, 09:31:
Sejm nie jest zainteresowany wpływem wielkich sieci handlowych na małe przedsiębiorstwa
W głosowaniach otwierających 67. posiedzenie Sejmu Izba miała zdecydować czy do porządku obrad zostanie włączona informacja Rady Ministrów w przedmiocie funkcjonowania dużych zagranicznych sieci handlowych w Polsce i ich wpływu na polskie małe i średnie przedsiębiorstwa.
Informacja jednak nie została przedstawiona. W głosowaniu wzięło udział 369 posłów. Za głosowało - 177, przeciw - 189, wstrzymało się - 3, a 91 posłów nie głosowało.

W rozbiciu na poszczególne partie "za" głosowało: 1 poseł z PO, 103 z PiS, 29 z TR, 3 z PSL, 24 z SLD, 12 z SP i 5 niezależnych.

"Polacy" w sejmie

Zobacz wszystkie komentarze (10)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH