Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stokrotka chce podwoić w ciągu 3 lat udziały w rynku detalicznym

  • Autor: Paweł Jachowski, Łukasz Stępniak, portalspożywczy.pl
  • Data: 12-06-2014, 14:22
Stokrotka chce podwoić  w ciągu 3 lat udziały w rynku detalicznym
Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding

Uruchomienie przez Stokrotkę franczyzy w kwietniu tego roku powinno zdecydowanie przyspieszyć rozwój sieci. Jak powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding SA, Stokrotka w ciągu trzech lat chce zwiększyć liczbę sklepów z 240 do ponad 600, co przełoży się na podwojenie dotychczasowych obrotów.

Jak uruchomienie franczyzy wpłynie na dotychczasową strategię Stokrotki?

Nasza strategia jest jasna - konsekwentnie poprawiamy biznes operacyjny, budujemy skalę i zwiększamy nasze udziały w rynku. Franczyza tworząc dodatkowy kanał rozwoju organicznego jest istotnym elementem naszej strategii - nie stoi w konflikcie z uruchamianiem własnych placówek, a nawet go wspiera zwiększając rozpoznawalność naszej marki na konkretnych, lokalnych rynkach. Mówiąc wprost: jeśli gdzieś działa niezależny sklep, to mamy dwie możliwości, możemy z nim konkurować lub przyjąć go do naszej sieci i współpracować dla obopólnych korzyści. My preferujemy ten drugi scenariusz.

Mamy obecnie około 240 sklepów i prawie 2 mld zł sprzedaży w segmencie detalicznym. W ciągu trzech lat planujemy mieć ponad 600 placówek detalicznych podwajając nasze obroty. Silna marka detaliczna, skala zakupowa, sprawność operacyjna sklepów i logistyki to klucz do sukcesu na rynku detalicznym a franczyza wzmacnia nas w każdym z tych obszarów.

Jak wygląda obecny udział Stokrotki w handlu detalicznym? Jak udziały mogą wzrosnąć w perspektywie 2016/17 roku?

Nasz dzisiejszy udział w rynku to około 1 proc., w wyniku rozwoju organicznego w perspektywie 3 lat powinniśmy go podwoić. Mimo, że rozwój organiczny jest głównym elementem naszej strategii rozwoju, to nie wykluczamy też przejęć, a wtedy udział rynkowy mógłby być istotnie wyższy.

Przejęcia nie pozwoliłby na szybsze zbudowanie skali?

Oczywiście, że tak, ale kiedy myślimy o przejęciach innych podmiotów to nie tylko patrzymy na nie z perspektywy możliwości budowania skali, ale ważne jest to aby przyłączany podmiot pasował do naszej strategii. Mówiąc o strategii mam na myśli przede wszystkim formaty i charakter lokalizacji detalicznych jakie potencjalny nasz partner posiada. Oczywiście jak w każdej transakcji kupna i sprzedaży niezbędne jest uzyskanie porozumienia cenowego satysfakcjonującego dla obu stron. Przejęcia innych podmiotów traktujemy jako pewien dodatkowy element naszej strategii - podstawą jest rozwój organiczny. Mamy model biznesowy sklepu, który sprawdza się na wysoce konkurencyjnym rynku, jakim z całą pewnością jest Polski rynek.

Siłę możemy budować nie tylko poprzez przejęcia, ale także inne formy integracji handlowej i operacyjnej z niezależnymi partnerami - wspólne grupy zakupowej, współpraca logistyczne itd. Wymagający rynek, który poddany jest silnej presji cenowej wymaga od każdego uczestnika takiego rynku permanentnego doskonalenia się, które w przypadku handlu detalicznego oznacza przede wszystkim podnoszenie atrakcyjności cenowej, której nie zastąpi miła obsługa lub szerszy asortyment niż oferuje konkurencja. Droga do tej atrakcyjności prowadzi poprzez budowanie skali zakupowej i redukcję kosztów na każdym poziomie organizacji, co przymierza handlowe i operacyjne umożliwiają.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (10)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nie do wiary ,że tacy istnieją 13-06-2014, 09:57:
WWW.RECHEIO.PL PRAWDA JAKIE ŁADNE LOGO !!!!! ??????
Kubanek twój statek odleciał już na księżyc. Takich bzdur i populizmu nawet nie słyszałem w orędziu premiera. Ty się lecz może wówczas odróznisz obszar właśćicielski w Eurocasu i skupionych pod nim sieci detalicznych. A jak uważasz, że Stokrotka , POLO itp. to molochy to ty musisz być skrzywdzony przez los.Wejdź na stronę przytoczoną powyżej i zastanów się nad tym co piszesz. Nie obrażaj inteligencji innych na tym forum.
  • La 13-06-2014, 09:35:
"Cegielski wiedział, od czego zależy byt narodu i dlatego powtarzał, dziś te słowa są jeszcze bardziej znamienne, że podstawą bytu narodu jest ziemia, przemysł i handel - kto ziemię, przemysł i handel oddaje w obce ręce, sprzedaje swoją narodowość, zdradza swój naród"

  • La 13-06-2014, 09:31:
Sejm nie jest zainteresowany wpływem wielkich sieci handlowych na małe przedsiębiorstwa
W głosowaniach otwierających 67. posiedzenie Sejmu Izba miała zdecydować czy do porządku obrad zostanie włączona informacja Rady Ministrów w przedmiocie funkcjonowania dużych zagranicznych sieci handlowych w Polsce i ich wpływu na polskie małe i średnie przedsiębiorstwa.
Informacja jednak nie została przedstawiona. W głosowaniu wzięło udział 369 posłów. Za głosowało - 177, przeciw - 189, wstrzymało się - 3, a 91 posłów nie głosowało.

W rozbiciu na poszczególne partie "za" głosowało: 1 poseł z PO, 103 z PiS, 29 z TR, 3 z PSL, 24 z SLD, 12 z SP i 5 niezależnych.

"Polacy" w sejmie

Zobacz wszystkie komentarze (10)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 874) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.