REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Stokrotka chce zmienić strategię cen

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 12-07-2013, 20:40

Jak wynikało z badań prowadzonych zarówno wśród klientów jak i nieklientów sieci Stokrotka duża grupa badanych (odpowiednio 41 i 31 proc.) jako minus supermarketów wskazywała wysoką cenę oraz długie kolejki (odpowiednio 24 i 17 proc.). Dlatego władze firmy postanowiły, że jedną ze strategicznych celów będzie zmiana postrzegania cenowego.

REKLAMA

Firma chce to osiągnąć m.in. dzięki uruchomieniu własnego centrum logistycznego w Teresinie, które ruszyło na początku lipca. Jak mówił prezes Dariusz Kalinowski podczas konferencji z dziennikarzami - Nie stać nas na to, żeby płacić pośrednikom., bo chcemy dać niższe ceny klientom. Oszczędności, które zostały poczynione dzięki renegocjacji 300 kontraktów z producentami i stworzeniu własnej logistyki zostaną zainwestowane w ceny dostępne dla konsumentów. Musimy precyzyjnie odpowiadać na potrzeby klientów, którzy chcą robić zakupy tanio, szybko oraz kupować produkty do wygodnego przygotowania w domu. Oczekują jednocześniego szerokiego wyboru i świeżego asortymentu. Właśnie pod tym kątem dokonaliśmy wszelkich zmian w naszej ofercie. Rozwijamy asortyment marki własnej, dodając produkty z najniższej i średniej półki cenowej, poprawiliśmy jakość produktów z kategorii warzyw i owoców dzięki przejęciu logistyki oraz będziemy inaczej eksponowali ceny przez co zamierzamy zmienić postrzeganie cenowe Stokrotek - zadeklarował prezes.

Jak wynika z wypowiedzi Rafała Melanowicza, dyrektora handlowego sieci Stokrotka liczba indeksów sklepu zostanie utrzymana. Zmieni się jednak podział procentowy pomiędzy poszczególnymi kategoriami produktów. - Chcemy utrzymać szeroki wybór, bo to jest naszym wyróżnikiem, który doceniają klienci. Zamierzamy jednak zwiększyć liczbę produktów gotowych do szybkiego przygotowania w domu oraz półproduktów, bo tego coraz bardziej poszukują konsumenci. Chcemy także mocniej wyeksponować nasze atuty cenowe, dzięki nowym standardom wizualizacji i promocji. Na końcach regałów, w strefach dobrej widoczności chcemy promować nasze hity cenowe. Dzięki temu w trwały sposób zamierzamy zmienić naszą percepcję cenową i przekonać do siebie większą liczbę klientów - zapowiada Melanowicz.

W Stokrotkach dostępnych jest od 5,5 do 9 tys. indeksów w zależności od wielkości i lokalizacji sklepu. To o 4 razy więcej niż w sklepach dyskontowych, z którymi supermarkety Stokrotka konkurują na wielu rynkach lokalnych.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • zainteresowany 13-07-2013, 22:40:
Wszystkie plany pięknie opisywane są w artykułach tylko dlaczego kosztem pracowników? Przy tworzeniu logistyki Stokrotka zatrudniono ok. 400 osób do obsługi magazynu w Teresinie i magazynach regionalnych zwalniając pracowników poszczególnych sklepów. Nie dość że wypłaty są marne w stosunku do odpowiedzialności oraz w porównaniu zarobków do innych sieci to ciągle straszy się zwolnieniami. To kasjerka za wolno liczy, to tylko dwie kasy otwarte ale jak ma być lepsza obsługa klienta skoro na zmianie pracują trzy kasjerki i kierownik. Ciągle wywierana jest presja na pracownikach i groźby pod kątem zwolnienia. Może portal spożywczy zainteresowałby się tą sprawą i zasięgnął opinii pana "prezesa" za przeproszeniem....
  • zainteresowany 13-07-2013, 22:39:
Wszystkie plany pięknie opisywane są w artykułach tylko dlaczego kosztem pracowników? Przy tworzeniu logistyki Stokrotka zatrudniono ok. 400 osób do obsługi magazynu w Teresinie i magazynach regionalnych zwalniając pracowników poszczególnych sklepów. Nie dość że wypłaty są marne w stosunku do odpowiedzialności oraz w porównaniu zarobków do innych sieci to ciągle straszy się zwolnieniami. To kasjerka za wolno liczy, to tylko dwie kasy otwarte ale jak ma być lepsza obsługa klienta skoro na zmianie pracują trzy kasjerki i kierownik. Ciągle wywierana jest presja na pracownikach i groźby pod kątem zwolnienia. Może portal spożywczy zainteresowałby się tą sprawą i zasięgnął opinii pana "prezesa" za przeproszeniem..

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH