Stokrotka dała spory zastrzyk finansowy Maxima Grupė
Skonsolidowane przychody Maxima Grupė wzrosły w 2018 roku o 22,1 proc. w porównaniu do roku 2017 osiągając wartość 3,451 mld euro. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 223,6 mln euro. Grupa zainwestowała ponad 88 milionów euro w środki trwałe i otworzyła ponad 100 nowych sklepów na wszystkich rynkach, a większość z nich w Polsce.

Dochód Maxima Group w 2018 roku wzrósł o 22,1 proc. Było to spowodowane głównie przejęciem sieci handlowej Stokrotka w Polsce. Na Litwie i Łotwie przychody wzrosły odpowiednio o 5,9%. i 6,4%, w Estonii - 3,8%.
W 2018 roku otwarto łącznie 107 nowych sklepów, w tym 84 sklepy Stokrotka w Polsce - liczone od okresu, w którym Maxima Group nabyła Emperia Holding. Kolejne 39 sklepów zostało zmodernizowanych na wszystkich rynkach.
Ponadto do sieci Stokrotka przyłączono 30 sklepów Aldik, które zmieniły szyld. W związku z tym powierzchnia handlowa Maxima Group wzrosła o 43 procent. Dla spółek Grupy Maxima w 2018 roku pracowało ponad 40 tys. pracowników.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.