Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stokrotka do końca 2015 r. potroi udział marki własnej w obrotach

  • Autor: Paweł Jachowski, Łukasz Stępniak, portalspożywczy.pl
  • Data: 20-06-2014, 15:21
Stokrotka do końca 2015 r. potroi udział marki własnej w obrotach
Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki i Emperia Holding

Sieć supermarketów Stokrotka do końca 2015 r. planuje potroić udziały marki własnej w swoich całkowitych obrotach. Obecnie produkty private label generują 5 proc. obrotu sieci. Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki oraz Emperia Holding zapowiada, że za półtora roku może to być nawet 15 proc. obrotu.

Jakie kategorie asortymentu planuje rozwijać Stokrotka?

Cały czas doskonalimy nasz asortyment. Szczególny nacisk kładziemy i będziemy kładli na produkty świeże. Zwiększony zostanie udział w sprzedaży marki własnej i kategorii non-food. Tę ostatnią jednak traktujemy jako uzupełnienie naszej podstawowej oferty.

Co z marką własną?

Planujemy, że docelowo we własnym supermarkecie, który oferuje ok. 10 tys. indeksów, ok. 15 proc. obrotu będą generowały produkty marki własnej. To naszym zdaniem przyzwoity poziom, choć niektóre sieci chcą osiągnąć nawet 30 proc. obrotu z private label. Nasz plan jest optymistyczny, bo dzisiaj mamy w ofercie 450 produktów marki własnej, które generują ponad 5 proc. obrotu. Jest szansa na to, że zbliżymy się do poziomu około 15 proc. obrotu już na koniec 2015 roku.

W związku z tym, że kolejne produkty będą z grupy tych słabiej rotujących, wydaje się, że do wygenerowania 15 proc. obrotu na marce własnej potrzebne będzie przynajmniej 1500 indeksów.

W Stokrotce jest jeszcze miejsce na nowości marek własnych, również w bardzo popularnych i obrotowych kategoriach. Mam tu na myśli takie produkty jak pieluchy, napoje gazowane, mleko świeże, masło czy sery żółte. Rozpoczęliśmy też proces wdrażania produktów marek własnych w kategorii owoców i warzyw. Dlatego też szacujemy, że udział ten będziemy w stanie osiągnąć przy ok. 1200-1300 produktach.

Czy pojawią się produkty premium?

Obecnie nie planujemy rozwoju produktów marki własnej w segmencie premium. Na razie zostawiamy ją producentom, którzy dysponują odpowiednimi budżetami marketingowymi niezbędnymi do wykreowania takich produktów.

W jakim segmencie marki własnej inwestycje będą największe?

Marki Własne mają bardzo duży potencjał, dlatego systematycznie inwestujemy w ten obszar. Wraz ze wzrostem roli tych produktów rosną również oczekiwania klientów co do jakości, innowacyjności oraz obecności tych produktów w różnych, często też mniej popularnych kategoriach. Cena oczywiście nadal odgrywa istotną rolę, ale nie jest to jedyny czynnik, który bierzemy pod uwagę budując nasz asortyment.W tej chwili w Stokrotce produkty marek własnych występują głównie w dwóch segmentach cenowych tzw. dyskontowym oraz ekonomicznym. Analizując tendencje rynkowe, doszliśmy do wniosku, że segment dyskontowy oraz mainstream to główne segmenty w których chcemy rozwijać markę własną w Stokrotce. W związku z tym wprowadzając nowe produkty będziemy skupiać się na produktach bardzo dobrej jakości, ale o relatywnie niższej cenie od liderów rynkowych. Duży nacisk kładziemy na jakość produktów i tę wartość chcemy mocno i jasno komunikować naszym klientom. W tym celu na nasze półki planujemy wprowadzić blisko 300 bardzo dobrych jakościowo produktów. Będą one występować, pod nowym, silnie kojarzonym ze Stokrotką logotypem. W dalszym ciągu będziemy także rozwijać półkę dyskontową, w której planujemy wdrożyć ok. 300 nowych SKU.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • RSD 23-06-2014, 12:39:
dziś producentem jest x, jutro y

producenci zostaną pozbawieni marki, więc mogą być wyrzuceni z sieci z dnia na dzień i zastąpieni kolejnym, a klient nawet się nie zorientuje...
  • smakosz 21-06-2014, 17:40:
marka własna Stokrotki to najgorsze produkty na rynku - liczy się tylko cena - ma być najniższa u producenta, a co w środku nie ważne

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 508) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.