REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Stokrotka mocno zwiększa dostawy towarów z własnej logistyki

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-11-2013, 14:24

Grupa Emperia, która zarządza siecią sklepów detalicznych Stokrotka, zapowiada że do końca roku 85 proc. towarów dostarczanych do sieci Stokrotka będzie pochodziła z własnej logistyki. Na koniec trzeciego kwartału 2013 roku było to 47 proc. towarów.

REKLAMA

- Na koniec trzeciego kwartału 47 proc. towarów dostarczanych do sieci Stokrotka pochodziła z własnej logistyki, ale na koniec tego roku w grudniu lub na początku stycznia będzie to 85 proc. Pozostałe towary to towary regionalne, mrożonki, pieczywo i papierosy - mówi prezes grupy Dariusz Kalinowski

Prezes mówi też, że wskaźnik kosztów logistyki, który na koniec trzeciego kwartału wynosił 9,2 proc. powinien w najbliższym czasie - czyli w tym lub kolejnym kwartale - zmniejszyć się o połowę.

W trzecim kwartale koszty uruchomienia logistyki wyniosły 15,2 mln zł, a narastająco po trzech kwartałach 2013 roku sięgnęły 19 mln zł.

Na koniec trzeciego kwartału 2013 roku grupa miała 204 supermarkety Stokrotka (w trzecim kwartale grupa otworzyła dwa sklepy i zamknęła jeden).

W ciągu trzech kwartałów 2013 roku grupa Emperia osiągnęła 1,456 mld zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 1,0 proc. rok do roku), z czego 1,423 mld zł to przychody z działalności detalicznej. Zysk netto w tym czasie wyniósł 13,6 mln zł.

Sprzedaż LfL Stokrotki spadła w trzecim kwartale o 0,5 proc. natomiast w segmencie supermarketów (z wyłączeniem Stokrotki) sprzedaż LfL spadła w tym czasie o 2,5 proc. (wg Nielsen).

1 lipca Stokrotka uruchomiła własną logistykę. Otwarte zostało centrum dystrybucyjne w Teresinie pod Warszawą oraz osiem magazynów regionalnych w Polsce. To właśnie logistyka jest jednym z najważniejszych elementów nowej strategii dla sieci Stokrotka.

Własna sieć logistyczna pozwoli nabywać zdecydowaną większość towaru bezpośrednio od producentów, a nie tak jak dotychczas od dystrybutorów.

Grupa Emperia prowadzi działalność w trzech segmentach: działalność detaliczna, czyli sklepy Stokrotka, Maro Markety i Społem Tychy; działalność deweloperska oraz zarządzanie nieruchomościami i działalność informatyczna prowadzona przez spółkę Infinite.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 770) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 171)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH