Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stokrotka modyfikuje strategię rozwoju

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-11-2014, 14:19
Stokrotka modyfikuje strategię rozwoju
Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding SA i sieci Stokrotka

Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding SA i sieci Stokrotka zapowiedział, że w związku ze zmianą sytuacji na rynku i faktem, że coraz trudniej jest znaleźć atrakcyjne lokalizacje pod duże supermarkety, sieć musi zmodyfikować swoją strategię rozwoju i postawi na markety oraz placówki franczyzowe.

Przypomnijmy, że kilka miesięcy temu władze Stokrotki zapowiadały, że rocznie Emperia będzie otwierała ok. 30 własnych supermarketów Stokrotka, 50-60 marketów oraz podobną liczbę sklepów franczyzowych. Na koniec 2016 roku firma przewidywała, że sieć będzie liczyła ponad 600 placówek - pochodzących tylko i wyłącznie z rozwoju organicznego, a wartość przychodów powinna przekroczyć 4 mld zł.

Według planów spółki w 2014 r. Stokrotka uruchomi 7-8 supermarketów własnych, 5-7 marketów własnych, 8-10 sklepów franczyzowych, czyli w sumie ok. 25 nowych sklepów.

Nowe plany inwestycyjne, które ogłosił zarząd spółki Emperia przesuwają ciężar inwestycji z dużych supermarketów własnych na mniejsze sklepy franczyzowe i własne. W 2015 r. firma planuje uruchomić 15-20 supermarketów własnych. - Duże supermarkety będziemy otwierać tylko w lokalizacjach o dużym potencjale wzrostowym. Wcześniej planowaliśmy otwieranie ok. 30 supermarketów rocznie, ale ze względu na sytuację na rynku nie będzie to możliwe - mówi Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding SA i sieci Stokrotka. W przyszłym roku supermarkety pojawią się głównie w nowych obiektach i będą to w większości umowy najmu już teraz podpisane.

Jednocześnie dodaje, że coraz trudniej znaleźć atrakcyjne lokalizacje pod duże sklepy, tym samym ciężar rozwoju zostanie przesunięty na mniejsze formaty. - Widzimy duży potencjał rozwoju marketów w obiektach nowych i już istniejących, w które możemy wejść z naszymi mniejszymi sklepami - wyjaśnia Dariusz Kalinowski.

W przyszłym roku operator planuje uruchomienie od 30 do 50 marketów własnych, a także 50-70 sklepów franczyzowych. W sumie może otworzyć od 95 do 140 placówek franczyzowych oraz marketów własnych.

Obecnie Stokrotka zarządza siecią ponad 250 sklepów na terenie całego kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • abc 01-12-2014, 09:50:
strategia
  • mila 27-11-2014, 18:56:
trzeba mieć talent marketingowy , by tak pięknie mówić do giełdy:)
  • eurocrash 25-11-2014, 16:24:
I bardzo dobrze , trzeba reagować adekwatnie do czasu , jak biedronka przegrzała rynek i reaguje. Dobre posunięcia , jestem ZA!

Zobacz wszystkie komentarze (7)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH