Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stokrotka: Rośniemy ponad rynek

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 14-11-2017, 16:38
Stokrotka: Rośniemy ponad rynek
Dariusz Kalinowski, prezes Emperii i spółki Stokrotka. Fot. PTWP

Według GUS sprzedaż detaliczna w III kw. 2017 r. wzrosła o 7,4 proc. rdr. Według Nielsena wartość sprzedaży w Stokrotce w III kw. wzrosła o 9,9 proc. rdr., zaś sprzedaż całego segmentu supermarketów urosła o 2,4 proc. rdr., zaś w segmencie hipermarketów o 1,3 proc. rdr. - informuje dlahandlu.pl

Komentując te dane Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki powiedział, że Stokrotka radzi sobie lepiej niż rynek, bo ma ofertę multiformatową. Tam gdzie nie pasuje supermarket o powierzchni 700-800 mkw. sprawdza się oferta marketu o pow. 200-250 mkw. Są również miejsca, gdzie bardziej niż market potrzeby lokalizacji zaspokoi sklep o pow. 100 mkw. i sieć taką ofertę w swoim portfolio ma (sklepy convenience Stokrotka Express). Jednocześnie zaznaczył, że LfL Stokrotki - 5,6 proc. jest wyższy niż poziom inflacji - 4,6 proc., co oznacza, że sklepy sprzedają więcej. Oczywiście jest też wzrost pochodzący z historycznej ilości otwarć - 23 nowych sklepów w III kw., których wskaźniki są lepsze, niż starszych sklepów. Jednocześnie rośnie średnia miesięczna sprzedaż z mkw. powierzchni. W III kw. 2016 wynosiła ona 1 261, a obecnie wynosi 1 359. Co oznacza wzrost o 7,8 proc. Dla całego segmentu supermarketów wartość ta wzrosła o 2,4 proc. z 1 253 w III kw. 2016 do 1 283 obecnie. Jak zaznaczył prezes Kalinowski Emperia w 4 lata podwoiła liczbę sklepów z 200 do 400 i jest obecnie jedną z najszybciej rosnących sieci sklepów. Licząc zabezpieczone lokalizacje pod nowe otwarcia sieć planuje zakończyć 2017 rok 82 otwarciami i 10 zamknięciami, co da przyrost na poziomie 72 placówek. Na koniec 2017 roku firma chce dysponować bazą 444 sklepów. Na kolejny rok spodziewana jest większa liczba otwarć, bo wzmocniono dział rozwoju, firma kupiła obiekty własne pod otwarcia nowych sklepów, zwiększyło się też zainteresowanie ofertą franczyzową sieci, bo Stokrotka poprawiła komunikację do partnerów franczyzowych firm.  Na 2018 rok firma planuje uporządkowanie portfolio marek własnych pod brandami parasolowymi, tak by możliwa była ich skuteczniejsza komunikacja i pozycjonowanie.

Na IV kw. 2017 roku przewidziano zakończenie negocjacji z Maxima Grupe w sprawie zakupu 100 proc. akcji Emperia Holding. Proces przeglądu opcji strategicznych dla firmy przez Rotschild Adivory kosztował Emperię w 2017 roku - 3,1 mln zł. 

Całość na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 072) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH