Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sieć Stokrotka za 5-10 lat może zwiększyć udział marek własnych do ok. 15 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-04-2013, 14:54
Stokrotka stawia na mocne marki. Muszkieterowie inwestują w marki własne
Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki i Emperii Holding

Sieć supermarketów Stokrotka może za 5-10 lat może zwiększyć udział marek własnych wśród sprzedawanych produktów do ok. 15 proc., ale stawia na mocne marki, wynika z wypowiedzi prezesa Stokrotki Dariusza Kalinowskiego podczas debaty pt. "Handel spożywczy. Czy istnieje alternatywa dla rywalizacji cenowej".

„Mając ok. 8-10 tys. indeksów, ok. 4 proc. obrotów stanowią marki własne i będzie tego więcej, ale czy to będzie 30 proc., to w to nie wierzę. Będziemy się różnicowali od dyskontów i to różnicowanie odbywa się poprzez to, że stawiamy na mocne produkty" - powiedział Dariusz Kalinowski, który jest jednocześnie prezesem Emperia Holding, właściciela Stokrotki.

„Marka własna jest elementem uzupełniającym, ale to na pewno nie będzie to, gdzie będziemy chcieli się wyróżniać. W naszym planie za kilka lat jest 17-20 proc. udziału marki własnej i to jest maksymalna wielkość, do której dojdziemy. To jest perspektywa 5-10 lat i bardzo możliwe, że 15 proc. nam w zupełności wystarczy„ - dodał .

Janusz Jasiński z Grupy Muszkieterów, do której należą sieci Intermarche i Bricomarche, ocenia, że marki własne to jeden z elementów do utrzymania rentowności i generowania dochodów.

„Marka własna, jeśli nie dziś, to  w przyszłości będzie elementem utrzymywania rentowności i generowania dochodów" - powiedział Jasiński.

"Nie wyobrażam sobie, aby za kilka lat supermarket mógł obyć się bez marek własnych. My jako sieć idziemy w kierunku specjalizacji w oferowaniu wędlin z własnego wyrobu i to generuje nam w niektórych sklepach 20-25 proc. obrotu. Właśnie sprzedaż wędlin i mięs z naszej wędzarni. Sądzę, że podobnie będzie w przyszłości z naszymi markami własnymi. Będą one naszym wyróżnikiem, a także będą pozwalały nam godziwie zarobić" - dodał.  

Wcześniej podczas debaty przedstawiciele międzynarodowej firmy doradczej AT Kearney prognozowali, że udział marek własnych w sprzedaży sieci handlu spożywczego w Polsce będzie się zwiększał i w 2013 roku może wynieść 23,7 proc. wobec 21,2 proc. w 2012 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH