Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stokrotka stawia na rozwój na wschodzie i południu kraju

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 15-07-2013, 15:40
Stokrotka stawia na rozwój na wschodzie i południu kraju
Kierunkami ekspansji Stokrotki mają być zwłaszcza wschód i południe Polski

W marcu władze Stokrotki zapowiadały, że chcą w najbliższym czasie przyspieszyć rozwój sieci do 30 placówek rocznie. Lubelska sieć supermarketów zamierza w najbliższym czasie postawić na ekspansję w całym kraju, główną uwagę skupi jednak na dwóch regionach: na wschodzie i południu Polski - dowiedział się serwis portalspożywczy.pl od Cezarego Barana, członka zarządu i dyrektora finansowego Stokrotki.

- Chcemy być liderem na wschodzie. Naszą naturalną tendencją jest wzmacnianie się w tym regionie. Chcemy wykorzystać naszą przewagę, którą posiadamy, a mianowicie to, że nasz brand jest rozpoznawalny - zapowiada Baran.

- Również Śląsk jest regionem znajdującym się wysoko na liście naszych priorytetów. Szukamy tam już dosyć aktywnie lokalizacji. Podobnie ma się sprawa z Małopolską - mówi Baran. I dodaje, że Stokrotka będzie chciała dynamicznie rozwijać się na całym południu kraju.

Jeżeli chodzi o Śląsk, zwraca on uwagę na dużą populację, ale także na silną konkurencję. Podkreśla też, że ze względu na duże zagęszczenie ludności, trudno jest na Śląsku znaleźć naprawdę atrakcyjne lokalizacje. - Nie mamy jednak presji, żeby za wszelką cenę stawiać Stokrotki na przykład w konkretnej dzielnicy - tłumaczy Baran.

Jako przykład ciekawej inwestycji na Śląsku dyrektor finansowy sieci podaje przykład Stokrotki na dworcu w Katowicach. - Adoptujemy tam w tym momencie pomieszczenie na nasze potrzeby. Jest to jeden z największych sklepów, jakie mamy w naszej sieci, powierzchni sprzedażowej ma około 1,4 tys. mkw. - mówi Baran.

Jak podkreśla, Stokrotka na dworcu w Katowicach będzie nieco inna w porównaniu z innymi sklepami sieci ze względu na dużą rotację klientów. - Tam jest zupełnie nietypowo jak dla nas, ale wierzymy, że to bardzo dobra lokalizacja, ze względu na jej specyfikację i unikalność - tłumaczy.

Oprócz wschodu i południa kraju, Baran szans na ekspansję upatruje także w regionie pomorskim, przy czym raczej w jego centrum, niż na zachodzie.

Sieć Stokrotka należy do Grupy Handlowej Emperia SA. W jej skład wchodzi obecnie ponad 200 supermarketów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH