REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Stokrotka testuje scenariusze cenowe dla sklepów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-03-2015, 18:19
Stokrotka testuje scenariusze cenowe dla sklepów
Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding i sieci Stokrotka, fot. PTWP/ ŻelaznaStudio

Władze sieci Stokrotka pracują nad nową, bardziej efektywną strategią cenowo-asortymentową dla swoich sklepów. Dzięki nowemu podejściu do zarządzania wybranymi kategoriami operator chce przyciągnąć do swoich placówek nowych klientów i nakłonić ich do większych zakupów.

REKLAMA

- Testujemy „różne scenariusze cenowe" dla naszych sklepów. Zastanawiamy się, jak efektywnie obniżyć ceny w Stokrotkach po to, aby wynik naszych placówek się poprawiał. Analizujemy, którą kategorią produktową warto „zagrać", aby na konkurencyjnym rynku przyciągnąć do naszych sklepów większą liczbę klientów i zachęcić ich do większych zakupów - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding i sieci Stokrotka.

Obecnie kilkadziesiąt sklepów (1/4 placówek sieci) Stokrotka testuje „różne scenariusze cenowe", po to aby finalnie wybrać i wdrożyć najbardziej efektywne rozwiązania.

- Gramy wybranymi kategoriami produktowymi. Nie chcę mówić o szczegółach naszego projektu, aby nie zdradzić know-how konkurencji. Obecnie każda sieć podgląda swoich konkurentów. Nie chcemy stracić efektu pierwszeństwa, gdy wdrożymy projekt we wszystkich sklepach - wyjaśnia Dariusz Kalinowski.

I dodaje: - W ciągu najbliższych kilku tygodni podejmiemy decyzję, które ze scenariuszy są najlepsze i będą rozwijane w pozostałych sklepach. Musimy dostosować nasze modele cenowo-asortymentowe do konkretnego rynku, a także do konkurencji, która działa w otoczeniu naszych sklepów. Model A może lepiej sprawdzać się w małych miastach, zaś model B w dużych aglomeracjach.

Prezes Emperii podkreśla, że niektóre testowane scenariusze pokazały bardzo dobre wyniki, nie tylko przekładając się na znaczny wzrost sprzedaży LfL, ale także na szybką poprawę wyniku już w pierwszym okresie od wprowadzenia „nowego scenariusza cenowego" w określonych placówkach.

Dariusz Kalinowski dodaje, że wdrożenie nowej strategii cenowej dla sieci Stokrotka może nastąpić bardzo szybko po zakończeniu testów, ponieważ nie wymaga to większych nakładów inwestycyjnych, a jedynie koordynacji działań marketingowych i zmian w systemie zarządzania cenami.

Na koniec 2014 roku sieć Stokrotka liczyła ponad 250 sklepów.

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mimi 14-03-2015, 10:29:
wyniki sprzedażowe? odkąd zabrakło Tradisu "wycieka" znaczny procent dostaw z magazynu centralnego.Handel się robi, tego się nie testuje, to trzeba umieć.
  • TahooT 11-03-2015, 14:34:
Stokrotka ma problem. Zniknął Tradis w którym lokowane były pewne koszty funkcjonowania Stokrotki i teraz jest kłopot z wynikami. Z drugiej strony presja na poprawę wyników. Z trzeciej presja na ceny. Z czwartej mała siła zakupowa. Jest tylko jedno wyjście = sprzedać się. Może jakis
  • były klient 10-03-2015, 20:55:
Patrząc na ostatni, radykalny wręcz wzrost cen, to raczej nie wróże tej strategii przyszłości. A był czas, dosyć niedawno, jak ceny były niższe niż u konkurencji, wliczając w to hipermarkety. Nie można wrócić do tego. Niższe ceny, wyższy obrót=większe zyski. Proste jak budowa cepa.

Zobacz wszystkie komentarze (7)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH