Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stokrotka testuje scenariusze cenowe dla sklepów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-03-2015, 18:19
Stokrotka testuje scenariusze cenowe dla sklepów
Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding i sieci Stokrotka, fot. PTWP/ ŻelaznaStudio

Władze sieci Stokrotka pracują nad nową, bardziej efektywną strategią cenowo-asortymentową dla swoich sklepów. Dzięki nowemu podejściu do zarządzania wybranymi kategoriami operator chce przyciągnąć do swoich placówek nowych klientów i nakłonić ich do większych zakupów.

- Testujemy „różne scenariusze cenowe" dla naszych sklepów. Zastanawiamy się, jak efektywnie obniżyć ceny w Stokrotkach po to, aby wynik naszych placówek się poprawiał. Analizujemy, którą kategorią produktową warto „zagrać", aby na konkurencyjnym rynku przyciągnąć do naszych sklepów większą liczbę klientów i zachęcić ich do większych zakupów - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding i sieci Stokrotka.

Obecnie kilkadziesiąt sklepów (1/4 placówek sieci) Stokrotka testuje „różne scenariusze cenowe", po to aby finalnie wybrać i wdrożyć najbardziej efektywne rozwiązania.

- Gramy wybranymi kategoriami produktowymi. Nie chcę mówić o szczegółach naszego projektu, aby nie zdradzić know-how konkurencji. Obecnie każda sieć podgląda swoich konkurentów. Nie chcemy stracić efektu pierwszeństwa, gdy wdrożymy projekt we wszystkich sklepach - wyjaśnia Dariusz Kalinowski.

I dodaje: - W ciągu najbliższych kilku tygodni podejmiemy decyzję, które ze scenariuszy są najlepsze i będą rozwijane w pozostałych sklepach. Musimy dostosować nasze modele cenowo-asortymentowe do konkretnego rynku, a także do konkurencji, która działa w otoczeniu naszych sklepów. Model A może lepiej sprawdzać się w małych miastach, zaś model B w dużych aglomeracjach.

Prezes Emperii podkreśla, że niektóre testowane scenariusze pokazały bardzo dobre wyniki, nie tylko przekładając się na znaczny wzrost sprzedaży LfL, ale także na szybką poprawę wyniku już w pierwszym okresie od wprowadzenia „nowego scenariusza cenowego" w określonych placówkach.

Dariusz Kalinowski dodaje, że wdrożenie nowej strategii cenowej dla sieci Stokrotka może nastąpić bardzo szybko po zakończeniu testów, ponieważ nie wymaga to większych nakładów inwestycyjnych, a jedynie koordynacji działań marketingowych i zmian w systemie zarządzania cenami.

Na koniec 2014 roku sieć Stokrotka liczyła ponad 250 sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mimi 14-03-2015, 10:29:
wyniki sprzedażowe? odkąd zabrakło Tradisu "wycieka" znaczny procent dostaw z magazynu centralnego.Handel się robi, tego się nie testuje, to trzeba umieć.
  • TahooT 11-03-2015, 14:34:
Stokrotka ma problem. Zniknął Tradis w którym lokowane były pewne koszty funkcjonowania Stokrotki i teraz jest kłopot z wynikami. Z drugiej strony presja na poprawę wyników. Z trzeciej presja na ceny. Z czwartej mała siła zakupowa. Jest tylko jedno wyjście = sprzedać się. Może jakis
  • były klient 10-03-2015, 20:55:
Patrząc na ostatni, radykalny wręcz wzrost cen, to raczej nie wróże tej strategii przyszłości. A był czas, dosyć niedawno, jak ceny były niższe niż u konkurencji, wliczając w to hipermarkety. Nie można wrócić do tego. Niższe ceny, wyższy obrót=większe zyski. Proste jak budowa cepa.

Zobacz wszystkie komentarze (7)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.