Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Stokrotka żąda od dostawców dodatkowego rabatu

Stokrotka wystosowała pismo do swoich dostawców, w którym zwróciła się z propozycją złożenia oferty dodatkowego rabatu w wysokości 1,4 proc., który obowiązywałby od dnia 1 września 2016 roku.


Stokrotka żąda od dostawców dodatkowego rabatu
Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding S.A. i Stokrotka Sp. z o.o. Fot. Emperia

Jak czytamy w piśmie, które sieć wysłała do swoich dostawców, bezpośrednim powodem tego wystąpienia jest wprowadzenie nowego obciążenia finansowego dla firm handlowych w postaci podatku od sprzedaży detalicznej, ale wpływ na taki krok mają także szybko rosnące koszty pracy i obniżająca się rentowność w handlu detalicznym.

 - Bez wsparcia w postaci dodatkowego rabatu znacząco obniży się konkurencyjność naszej sieci i będziemy zmuszeni dokonać zarówno weryfikacji naszej oferty handlowej jak i stopniowo zmniejszać wolumen sprzedażowy produktów, co oznacza, że utracimy to na co wspólnie pracowaliśmy przez wiele lat – piszą Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki i Mirosław Wawryszczuk, dyrektor handlowy i członek zarządu.

Zdaniem Waldemara Brosia, prezesa Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, ,,Stokrotka” wpisuje się do panteonu tych firm, które widzą tylko swój interes, a nie interesuje ich globalnie los polskiego rolnika-producenta mleka i przetwórcy a przecież bez nich nie byłoby również i ,,Stokrotki”.

W sytuacji ogromnego kryzysu w jakim znalazło się polskie mleczarstwo takie zachowanie nie ma nic wspólnego ze znamionami dobrej współpracy. Natomiast próba zastraszania spółdzielni, że w przypadku nieudzielenia dodatkowego rabatu w wysokości 1,4 proc. związana będzie ze zmniejszeniem wolumenu sprzedaży, jest nie do przyjęcia. Jeżeli ,,Stokrotka” nie odstąpi od takich działalności będziemy szeroko informować o tym opinię publiczną oraz władze administracyjno-rządowe naszego kraju. Od zawsze stokrotka kojarzyła mi się z czymś przyjaznym, miłym – bo przecież to piękny kwiatek – od dzisiaj zaprzestaję kupowania stokrotek – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Waldemar Broś.

Stokrotka stanowi część detaliczną Grupy Kapitałowej Emperia, której koordynatorem jest Emperia Holding notowana od 2002 roku na Giełdzie Papierów Wartościowych.

Stokrotka powstała w 1994 roku w Lublinie. Pierwsza placówka detaliczna tej sieci rozpoczęła swoje funkcjonowanie w 1996 roku w Łęcznej koło Lublina. W ciągu dwóch dekad Emperia Holding prowadziła dynamiczny rozwój sieci Stokrotka na terenie całego kraju, co zaowocowało pojawieniem się na polskim rynku jednej z największych sieci detalicznych w Polsce będącej obecnie operatorem ponad 320  supermarketów i marketów Stokrotka zlokalizowanych na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych w całym kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dariusz Kalinowski RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT    /    Waldemar Broś RSS ALERT    /    KZSM RSS ALERT    /    podatek od sprzedaży detalicznej RSS ALERT    /    podatek od handlu RSS ALERT    /    podatek od sieci handlowych RSS ALERT    /    współpraca z sieciami handlowymi RSS ALERT    /    Emperia RSS ALERT    /    Mirosław Wawryszczuk RSS ALERT

KOMENTARZE (20)

  • tt 2016-07-26 13:09:35
    Nalezey glosno informowac o takich praktykach i podkreslac jaki wplyw maja na polskie rolnictwo. Do tego warto dodac kwestie odpowiedzialnosci spolecznej i ochrony zwierzat. Nizsze ceny dla rolnika prowadza do patologii jak najwiecej kur stloczonych w klatkach zeby tylko znosily jaja, krowy, ktore prawie cale zycie slonca nie widzialy itd. Na zachodzi to dziala sa cale kampanie spoleczne i takich cwaniakow jak stokrotka wytyka sie palcami publicznie.
  • Grzegorz 2016-07-26 19:39:20
    Od dawna nie chodzę do Biedronki od dziś do tego grona dołączyła też stokrotka!!!
  • ggg 2016-07-26 20:21:29
    Jak stokrotka jest taka tania to ja jestem papierzem...
  • Młoda 2016-07-27 08:51:51
    No PAPIERZEM jesteś na 100%...
  • producent 2016-07-27 09:35:14
    Stokrotka nie jest wyjątkiem w tym zakresie. Kaufland obiecał swoim dostawcom, ze w przypadku gdy zostanie obciążony podatkiem to zgłosi się do producentów o jego rekompensatę. Ciekawe kto jeszcze znajdzie się w tym gronie?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.175.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.