Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stokrotka żąda od dostawców dodatkowego rabatu

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 26-07-2016, 12:25
Stokrotka żąda od dostawców dodatkowego rabatu
Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding S.A. i Stokrotka Sp. z o.o. Fot. Emperia

Stokrotka wystosowała pismo do swoich dostawców, w którym zwróciła się z propozycją złożenia oferty dodatkowego rabatu w wysokości 1,4 proc., który obowiązywałby od dnia 1 września 2016 roku.


Jak czytamy w piśmie, które sieć wysłała do swoich dostawców, bezpośrednim powodem tego wystąpienia jest wprowadzenie nowego obciążenia finansowego dla firm handlowych w postaci podatku od sprzedaży detalicznej, ale wpływ na taki krok mają także szybko rosnące koszty pracy i obniżająca się rentowność w handlu detalicznym.

 - Bez wsparcia w postaci dodatkowego rabatu znacząco obniży się konkurencyjność naszej sieci i będziemy zmuszeni dokonać zarówno weryfikacji naszej oferty handlowej jak i stopniowo zmniejszać wolumen sprzedażowy produktów, co oznacza, że utracimy to na co wspólnie pracowaliśmy przez wiele lat – piszą Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki i Mirosław Wawryszczuk, dyrektor handlowy i członek zarządu.

Zdaniem Waldemara Brosia, prezesa Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, ,,Stokrotka” wpisuje się do panteonu tych firm, które widzą tylko swój interes, a nie interesuje ich globalnie los polskiego rolnika-producenta mleka i przetwórcy a przecież bez nich nie byłoby również i ,,Stokrotki”.

W sytuacji ogromnego kryzysu w jakim znalazło się polskie mleczarstwo takie zachowanie nie ma nic wspólnego ze znamionami dobrej współpracy. Natomiast próba zastraszania spółdzielni, że w przypadku nieudzielenia dodatkowego rabatu w wysokości 1,4 proc. związana będzie ze zmniejszeniem wolumenu sprzedaży, jest nie do przyjęcia. Jeżeli ,,Stokrotka” nie odstąpi od takich działalności będziemy szeroko informować o tym opinię publiczną oraz władze administracyjno-rządowe naszego kraju. Od zawsze stokrotka kojarzyła mi się z czymś przyjaznym, miłym – bo przecież to piękny kwiatek – od dzisiaj zaprzestaję kupowania stokrotek – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Waldemar Broś.

Stokrotka stanowi część detaliczną Grupy Kapitałowej Emperia, której koordynatorem jest Emperia Holding notowana od 2002 roku na Giełdzie Papierów Wartościowych.

Stokrotka powstała w 1994 roku w Lublinie. Pierwsza placówka detaliczna tej sieci rozpoczęła swoje funkcjonowanie w 1996 roku w Łęcznej koło Lublina. W ciągu dwóch dekad Emperia Holding prowadziła dynamiczny rozwój sieci Stokrotka na terenie całego kraju, co zaowocowało pojawieniem się na polskim rynku jednej z największych sieci detalicznych w Polsce będącej obecnie operatorem ponad 320  supermarketów i marketów Stokrotka zlokalizowanych na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych w całym kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (20)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • rolnik 15-08-2016, 07:39:
Ta sieć to pirania - kary za wszystko plus wielkie wymagania . Układy plus niedouczeni kupcy . Bankrutuj kwiatuszku .....
  • Michał 11-08-2016, 12:51:
Dlaczego ministerstwo, które szumnie zapowiada ustawę o nieuczciwych praktykach nic z tym nie zrobi. Przecież oni jawnie szantażują dostawców, którzy zapłacą albo wylatują. To podatek na nich a nie na dostawców. A znając tych złodziei z Lublina to i tak podwyższą ceny tłumacząc się podatkiem i zarobią na tym jeszcze.
  • Dostawca 11-08-2016, 10:20:
Stokrotka to złodzieje, którzy tylko o budżetach chcą rozmawiać. Zatrudniają tam niedoświadczonych kupców, którym wkładają do głowy stokrotkowe "myślenie". Beznadziejna sieć do współpracy. Już lepiej by było, gdyby upadła.

Zobacz wszystkie komentarze (20)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH