Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stokrotka zmodyfikuje swoją strategię marketingową

  • Autor: PJ, ŁS, portalspożywczy.pl
  • Data: 17-06-2014, 15:04
Stokrotka zmodyfikuje swoją strategię marketingową
Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding SA

Uruchomienie w kwietniu 2014 r. franczyzy przez Stokrotką wpłynie na zmianę jej strategii marketingowej - zdradził serwisowi portalspożywczy.pl Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding oraz Stokrotki.

Wasza dotychczasowa strategia marketingowa była strategią punktową, a nie ogólnopolską. Czy to się zmieni ze względu na uruchomienie franczyzy i szybki przyrost liczby sklepów?

Tak, nasza obecna strategia to przede wszystkim strategia punktowa, chociaż w niewielkim stopniu jesteśmy także obecni w mediach ogólnopolskich. Przy wzrastającej skali coraz większy akcent będzie kładziony na kampanie ogólnopolskie, których efektywność będzie wzrastała. Jeżeli chodzi o franczyzę to nie zmienia ona wiele w naszych działaniach marketingowych. Kiedy otwieramy swój własny sklep, to w jego bezpośrednim otoczeniu prowadzimy działania marketingowe i podobnie będzie w przypadku sklepów franczyzowych.

Czy dotychczasowe kampanie „punktowe" sprawdziły się, były wystarczająco efektywne? Czy pozwoliły konkurować z innymi sieciami?

Jesteśmy zadowoleni z wyników, które uzyskaliśmy. Są one adekwatne do zaangażowanych środków i wybranych metod. Nigdy nie jest tak aby nie mogło być jeszcze lepiej, a szczególnie kiedy mówimy o działaniach marketingowych

Czy wygasa wojna promocyjna, rozpętana w ubiegłym roku przez Tesco i kontynuowanej m.in. przez Intermarche i Biedronkę?

Mamy trudny rynek, w zasadzie sprzedaż detaliczna nie rośnie, a liczba placówek wzrasta. Oznacza to, że jest silna rywalizacja między sieciami o utrzymanie pozytywnych wyników sprzedaży „like for like". Takiej sytuacji muszą towarzyszyć silne działania promocyjne i cenowe. Dodatkowo w tamtym roku nie pomagała sytuacja makro, ale w tym roku widać pierwsze symptomy ożywienia gospodarczego, co może „delikatnie" ułatwić realizację celów sprzedażowych i zmniejszyć skalę działań promocyjnych. Jednak w cale tak nie musi się wydarzyć. Jako detaliści powinniśmy być gotowi na kolejny trudny rok, który zakładam będzie dobrym rokiem dla Stokrotki. To jest właśnie okres do rozwijania franczyzy i konsolidacji rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.