Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stokrotka zmodyfikuje swoją strategię marketingową

  • Autor: PJ, ŁS, portalspożywczy.pl
  • Data: 17-06-2014, 15:04
Stokrotka zmodyfikuje swoją strategię marketingową
Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding SA

Uruchomienie w kwietniu 2014 r. franczyzy przez Stokrotką wpłynie na zmianę jej strategii marketingowej - zdradził serwisowi portalspożywczy.pl Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding oraz Stokrotki.

Wasza dotychczasowa strategia marketingowa była strategią punktową, a nie ogólnopolską. Czy to się zmieni ze względu na uruchomienie franczyzy i szybki przyrost liczby sklepów?

Tak, nasza obecna strategia to przede wszystkim strategia punktowa, chociaż w niewielkim stopniu jesteśmy także obecni w mediach ogólnopolskich. Przy wzrastającej skali coraz większy akcent będzie kładziony na kampanie ogólnopolskie, których efektywność będzie wzrastała. Jeżeli chodzi o franczyzę to nie zmienia ona wiele w naszych działaniach marketingowych. Kiedy otwieramy swój własny sklep, to w jego bezpośrednim otoczeniu prowadzimy działania marketingowe i podobnie będzie w przypadku sklepów franczyzowych.

Czy dotychczasowe kampanie „punktowe" sprawdziły się, były wystarczająco efektywne? Czy pozwoliły konkurować z innymi sieciami?

Jesteśmy zadowoleni z wyników, które uzyskaliśmy. Są one adekwatne do zaangażowanych środków i wybranych metod. Nigdy nie jest tak aby nie mogło być jeszcze lepiej, a szczególnie kiedy mówimy o działaniach marketingowych

Czy wygasa wojna promocyjna, rozpętana w ubiegłym roku przez Tesco i kontynuowanej m.in. przez Intermarche i Biedronkę?

Mamy trudny rynek, w zasadzie sprzedaż detaliczna nie rośnie, a liczba placówek wzrasta. Oznacza to, że jest silna rywalizacja między sieciami o utrzymanie pozytywnych wyników sprzedaży „like for like". Takiej sytuacji muszą towarzyszyć silne działania promocyjne i cenowe. Dodatkowo w tamtym roku nie pomagała sytuacja makro, ale w tym roku widać pierwsze symptomy ożywienia gospodarczego, co może „delikatnie" ułatwić realizację celów sprzedażowych i zmniejszyć skalę działań promocyjnych. Jednak w cale tak nie musi się wydarzyć. Jako detaliści powinniśmy być gotowi na kolejny trudny rok, który zakładam będzie dobrym rokiem dla Stokrotki. To jest właśnie okres do rozwijania franczyzy i konsolidacji rynku.

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH