Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Stokrotki zanotowały wzrost przychodów. Koszty logistyki obciążyły wyniki

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 04-03-2014, 10:47
Stokrotki zanotowały wzrost przychodów. Koszty logistyki obciążyły wyniki

Emperia Holding, właściciel m.in. sieci Stokrotka, wypracowała w 2013 roku 1,97 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o niemal 1 proc. rok do roku oraz 15,2 mln zł zysku netto wobec 20,8 mln zysku rok wcześniej. Jak spodziewali się analitycy, działalność detaliczna grupy przyniosła sporą stratę - 31,2 mln zł.

- Strata segmentu detalicznego to bezpośredni efekt rozpoczętego w III kwartale procesu uruchomienia własnej logistyki. Od miesiąca lipca Stokrotka Sp. z o.o. rozpoczęła przyjmowanie dostaw towarów na magazyn centralny oraz ich dalszą dystrybucję za pomocą magazynów regionalnych do sklepów detalicznych. Efektywność logistyki nie osiągnęła jeszcze poziomu gwarantującego dochodowość segmentu - wyjaśnia spółka.

Ponadto, jak podkreśla Emperia, w 2012 roku miało miejsce szereg wydarzeń jednorazowych, które zaburzają możliwość porównywania wyników roku 2013 do 2012. Przykładem jest osiągnięcie w 2012 roku przez grupę 26,5 mln zł wyniku na operacjach finansowych, ze zbycia działalności dystrybucyjnej. Z drugiej strony, w 2012 roku grupa zawiązała odpis aktualizujący i rezerwy na sklepy Delimy w kwocie 54 170 tys. zł oraz odpowiednio aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego w kwocie 10 292 tys. zł.

Z kolei w 2013 roku grupa poniosła 39,4 mln zł kosztów dotyczących logistyki, 1,8 mln zł straty na zamkniętych sklepach. W 2013 roku poniesione wydatki związane z budowaniem pozytywnego wizerunku, rozpoznawalności marki i zmianą logotypu sklepów Stokrotka wyniosły 8,6 mln zł.

- Czwarty kwartał 2013 roku był okresem, w którym kontynuowaliśmy wdrażanie naszej strategii rozwoju. Nie tylko jednak nasze działania, ale i trudna sytuacja makroekonomiczna, mniejszy niż dotychczas efekt sezonowości związany ze świętami oraz silna presja ze strony konkurencji miały istotny wpływ na poziom osiąganych przez grupę wyników finansowych - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

- W kluczowym dla nas obszarze działalności detalicznej miniony okres był kolejnym istotnym z punktu widzenia rozwoju nowego formatu. Sieć Stokrotka w wyniku otwarcia wielu sklepów w nowoczesnym, przyjaznym dla klienta nowym standardzie supermarketu zrobiła duży krok do przodu w kierunku rozszerzenia oferty dla klienta i wzmocnienia podstaw do poprawy efektywności całej sieci. Nowy system identyfikacji wizualnej sieci będzie w najbliższym czasie sukcesywnie wdrażany również na bazie dotychczas istniejących sklepów - dodaje.

Przypomina, że w listopadzie został otwarty pierwszy supermarket franczyzowy. - Projekt jest kontynuowany i zgodnie z założeniami przedstawimy ofertę dla rynku na koniec pierwszego kwartału - mówi prezes.

W zakończonym kwartale zapoczątkowano również proces połączenia dwóch mniejszych spółek z grupy, tj. Maro Markety sp. z o.o. i Społem Tychy S.A. ze spółką Stokrotka. Połączenie tych spółek to nie tylko zmiana organizacyjna w grupie, ale również efekt podjęcia decyzji co do zapoczątkowania prac nad stworzeniem nowego formatu sklepów własnych o powierzchni mniejszej od typowych supermarketów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH