Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Stowarzyszenie Otwarte Klatki: Biedronka wycofa wszystkie jajka „trójki” w skorupkach do końca 2025 roku

Do końca 2025 roku z półek największej sieci handlowej w Polsce znikną wszystkie jajka z chowu klatkowego w skorupkach - nie tylko marki własnej Biedronki, jak mówiła dotychczasowa deklaracja, lecz także innych marek - informuje Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki: Biedronka wycofa wszystkie jajka „trójki” w skorupkach do końca 2025 roku
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 18-09-2019, 09:59

- Wydanie przez Biedronkę poprawionej wersji deklaracji jest wynikiem kampanii informacyjnej skierowanej do klientów sieci, przeprowadzonej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Po kilkumiesięcznej kampanii i milczeniu Biedronki, odbyło się spotkanie aktywistów z przedstawicielami sieci handlowej, gdzie ustalono ostateczne brzmienie deklaracji - informuje Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Stowarzyszenie dodaje, że Biedronka już dwa lata temu zadeklarowała wycofanie ze sprzedaży jajek „trójek” marki własnej, jednak taki zapis umożliwiał nadal sprzedawanie jaj z chowu klatkowego innych marek. Dlatego właśnie ważne było, by zmieniona wersja deklaracji obejmowała wszystkie jaja klatkowe.  

– Decyzje firm o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego odmieniają los milionów kur niosek. Zależy nam, jak i dziesiątkom innych organizacji w koalicji Open Wing Alliance, by decyzje firm były sformułowane w sposób przejrzysty. Dodatkowo, by upewnić się, że w 2025 roku faktycznie wszystkie firmy i sklepy spożywcze wycofają jajka „trójki”, wszystkich prosimy o to samo i traktujemy jednakowo – wyjaśnia Marta Cendrowicz, dyrektorka kampanii korporacyjnych Stowarzyszenia Otwarte Klatki. 

- Na wycofaniu wszystkich jaj „trójek” w skorupkach jednak nie koniec. Ta decyzja Biedronki jest bardzo ważna, ale aktywiści zamierzają kontynuować rozmowy z siecią handlową w sprawie jaj z chowu klatkowego będących składnikiem produktów marek własnych Biedronki. Z „trójek” w produktach marki własnej zrezygnowały już takie sieci jak LIDL, Makro i Kaufland - podaje Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Stowarzyszenie Otwarte Klatki RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.