Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Strategia Intermarche dla biznesu e-commerce w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-07-2015, 14:21
Strategia Intermarche dla biznesu e-commerce w Polsce
Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce, fot. PTWP/ ŻelaznaStudo

Według naszych założeń wdrożenie projektu (sklepu internetowego - red.) Le Drive we wszystkich sklepach Intermarché w Polsce nastąpi w roku 2016. Koncept Drive Solo (magazyn z miejscem do odbioru zamówionego towaru) może pojawić się w Polsce w perspektywie 2-3 lat. Obecnie jest jednak za wcześnie ze względu na to, że konsument nie dojrzał jeszcze do tego typu rozwiązań - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

Grupa Muszkieterów rozwijając e-handel w Polsce, zdecydowała się postawić na zmodyfikowane rozwiązania przeniesione z Francji.

Zgadza się. Polski sklep internetowy Intermarché opiera się na francuskich rozwiązaniach, odpowiednio zmodyfikowanych i dostosowanych do tutejszego rynku. Oczywiście projekt jest systematycznie modyfikowany i poprawiany wraz z trwającymi testami, które dają nam dużo informacji nt. potrzeb i zwyczajów polskich konsumentów. Warto podkreślić, że jeśli chodzi o komunikację z klientem, czyli przesyłanie informacji do odpowiednich grup klientów w różnych kanałach promocyjnych, to nasze działania w Polsce są dużo bardziej nowoczesne w porównaniu do tego, co Grupa robi we Francji.

A jak projekt wygląda na rodzimym rynku sieci?

We Francji mamy trzy rodzaje konceptu Le Drive, które różnią się głównie sposobem odbioru zamówionych produktów. Pierwszy to e-sklep oferujący odbiór w tzw. POK (Punkcie Obsługi Klienta), kolejny to Drive Light, gdzie punkt odbioru towaru mieści się w specjalnej wiacie przy działającym sklepie, a przygotowanie produktów odbywa się na sali sprzedaży. Trzeci typ to Drive Solo, czyli samodzielny magazyn, zlokalizowany w strategicznym miejscu, z odpowiednim miejscem do odbioru zamówionego towaru.

Pomimo, że mamy już odpowiednie know-how i technologię, aby budować obiekty typu Drive Solo w Polsce, to podjęliśmy decyzję, że wprowadzimy na polski rynek na początku jedynie dwa pierwsze rozwiązania. Nie możemy zbyt mocno wyprzedzać potrzeb i oczekiwań, jakie dziś mają polscy klienci. Docelowo, gdy już zakończymy etap testów w wybranych placówkach, chcemy, aby wszystkie sklepy Intermarché w Polsce oferowały zakupy on-line swoim klientom.

Testy projektu internetowego Intermarché ruszyły w maju. Jak wyglądają plany rozwoju e-sklepu w planach były testy w pięciu placówkach handlowych (w tym w Poznaniu, Śremie, Środzie Wlkp., Świdnicy i Lubaniu)? Kiedy we wszystkich sklepach sieci Intermarché będzie można zrobić zakupy przez Internet?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH