Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

"Super cena" przy zakupie jednej sztuki produktu nie przynosi wartości dodanej dla sieci

  • Autor: informacja prasowa
  • Data: 07-08-2017, 18:32
fot. mat. pras.

- Sieci nauczyły się, że oferta super ceny przy zakupie jednej sztuki produktu, bardzo często kończy się zdyskontowaniem standardowych zakupów bez żadnej wartości dodanej dla sieci - mówi Wiktor Miałkowski, Partner w Pro Business Solutions.

Badania zlecone przez Grupę AdRetail pokazują, że najbardziej pożądaną promocją produktów żywnościowych jest wersja "1+1 Gratis" – taką odpowiedź wskazało aż 44% badanych. Trzy następne najbardziej pożądane mechanizmy promocyjne to "drugi i kolejny w niższej cenie", "wielopaki" oraz "tematyczne okazje i wyprzedaże".

- W tym kontekście, postępowanie sieci handlowych wyraźnie pokazuje, że próbują one znaleźć kompromis między dobrą ceną i skłonieniem kupujących do zwiększenia jednorazowych zakupów. Zapewnia to mechanizm "Multi buy", czyli "Extra cena przy zakupie kilku sztuk". Sieci nauczyły się, że oferta super ceny przy zakupie 1 sztuki produktu, bardzo często kończy się zdyskontowaniem standardowych zakupów, bez żadnej wartości dodanej dla sieci - mówi Miałkowski.

W ocenie eksperta wobec ciągłej walki o poziom marży, dużo bezpieczniej jest zaoferować dobrą cenę, pod warunkiem zakupu większej liczby produktów.

- Zaletą takiej promocji jest, że zarówno sieć, jak i producent, sprzedają standardowo produkowany i dostarczany, pojedynczy produkt, który jest już w systemie i na półkach detalisty. Nie trzeba zamawiać specjalnych opakowań i rejestrować nowego SKU, który po promocji nie ma swego miejsca na półce. Czasami nie trzeba nawet robić specjalnego zatowarowania, a w skrajnej wersji można rozliczyć rabat promocyjny z producentem wyłącznie na podstawie danych z odsprzedaży z okresu promocji. Co istotne taką promocję można zrobić praktycznie z dnia na dzień, co jest bardzo przydatne, np. do skontrowania oferty promocyjnej konkurencji - dodaje.

Prekursorem tej taktyki promocyjnej była Żabka, która reklamując swoje akcje w spotach telewizyjnych, podając niższą cenę za 1 sztukę produktu, dodawała małymi literkami, że obowiązuje ona przy zakupie kilku sztuk.

- Najprawdopodobniej ze względów prawnych (UOKIK), obecnie wszystkie sieci komunikują tego typu promocje, podając cenę za "Zestaw produktów", uzupełniając informacje standardową ceną 1 produktu poza promocją. To ostatnie, ma oczywiście upewniać klienta, o wyjątkowej atrakcyjności oferty (zgodnie z zasadami "wywierania wpływu" Roberta Cialdiniego), bo przecież w przypadku większości produktów, klienci tak naprawdę ich nie znają - podsumowuje analityk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 061) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH