Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Supermarkety notują wyższe obroty niż sieci dyskontów i hipermarketów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-03-2009, 15:17
Supermarkety notują wyższe obroty niż sieci dyskontów i hipermarketów

Sieci handlowe Delikatesy Centrum, E.Leclerc, Sieć34, Polomarket, Żabka oraz Piotr i Paweł zanotowały w 2008 r. najwyższe bo przekraczające 20 tys. zł obroty z mkw. powierzchni handlowej. Co ciekawe najwięksi detaliści czyli Tesco czy Carrefour (z wyjątkiem E.Leclerc'a) wylądowali w drugiej dziesiątce rankingu, wynika z danych raportu "Dystrybucja FMCG w Polsce w roku 2008" firmy GFK Polonia.

Najlepiej wypadły placówki należące do franczyzowej sieci Delikatesy Centrum z wynikiem 26 tys. zł. Silny wzrost obrotu na tych samych sklepach na poziomie 17 proc. w roku 2008 pozwolił franczyzobiorcom Delikatesów wskoczyć z pozycji trzeciej na pierwszą w 2008 r. - Wyniki naszej sieci jasno pokazują, że nowoczesna franczyza, pozwala franczyzobiorcom efektywnie zarządzać swoimi placówkami handlowymi - mówi Pedro Martinho, prezes Eurocash Franczyza.

Nieco słabiej niż delikatesom poszło francuskiej sieci hipermarketów firmie E.Leclerc, która osiągnęła prawie 26 tys. zł z mkw. Świetne wyniki zanotowała należąca do Grupy Bomi sieć supermarketów Sieć34 z obrotami prawie 25 tys. zł. Na czwartym miejscu z wynikiem 22,7 tys. zł z mkw. (dane za rok 2007) znalazła się sieć Polomarket, a tuż za nią sieć sklepów convenience Żabka z wynikiem 22,4 tys. zł.

Wśród sklepów delikatesowych najlepiej poradził sobie Piotr i Paweł, którego sklepy miały obroty przekraczające 20 tys. zł z mkw. Poznańska sieć delikatesów wyprzedziła o trzy miejsca Almę z wynikiem 15,1 tys., a delikatesy Bomi znalazły się dopiero na 13 pozycji (10,3 tys. zł , dane za 2007 r.).

Najwyższą pozycję wśród dyskontów zajęła sieć Biedronka z 17,8 tys. zł z mkw. Na miejscu 15 znalazł się Lidl z wynikiem 9 tys. zł., a na 17 Kaufland (5,6 tys. zł).

Wśród dużych sieci zagranicznych najlepiej poradziła sobie wspomniany już E.Leclerc (prawie 26 tys. zł z mkw.), Tesco i Carrefour, znalazły się w drugiej dziesiątce z wynikami 12,3 i 9,8 tys. zł z mkw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hurtownik 10-03-2009, 10:21:
ciekawe jak wyglądają dane dotyczące "haraczy" w poszczególnych sieciach ???
Czy sieć może się rozwijać bez łapówek od dostawców ???

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH