Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Supermarkety proximity - nowe gwiazdy rynku handlu detalicznego zagrożą dyskontom?

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 10-05-2018, 12:40
Supermarkety proximity - nowe gwiazdy rynku handlu detalicznego zagrożą dyskontom?
fot. shutterstock.com

Supermarkety proximity - Dino, Delikatesy Centrum, Polomarket i Stokrotka – w ciągu trzech ostatnich lat otworzyły łącznie 720 placówek. Oznacza to, że na każdy nowo otwarty nad Wisłą dyskont przypadają dwa nowe supermarkety. Oczekuje się, że wskaźnik ten wzrośnie do 2,8 w 2022 roku, co jest znaczącym osiągnięciem w krajobrazie handlowym ukształtowanym przez wyrafinowanych graczy dyskontowych w Europie.

Zdaniem ekspertów LZ Retailytics, supermarkety proximity (z ang. bliskość, sąsiedztwo) to wschodzące gwiazdy polskiego rynku handlu detalicznego. Podczas gdy w przeszłości badania rynkowe prawie jednogłośnie podkreślały znaczenie ceny jako najważniejszego kryterium zakupu, konsumenci faworyzowali dyskonty. Teraz ich decyzje zakupowe stają się coraz bardziej złożone. Rosnące dochody, a także zwiększona świadomość konsumentów, wprowadzają do ich wyborów takie aspekty, jak jakość produktów, wygoda zakupów, bliskość sklepu. Klienci oczekują również oferty obejmującej produkty krajowe, porcje gotowe do spożycia czy żywność tradycyjną.

Dane LZ Retailytics pokazują, że supermarkety proximity zwiększą swój udział w rynku z 6,1% w 2017 r., do 8,6% w 2022 r. W tym samym czasie udział dyskontów wzrośnie z 29,3% do 33,7%.

Zdaniem analityków, kluczowi gracze w segmencie supermarketów proximity dokładnie odzwierciedlają zmiany, jakie zaszły na krajowym rynku. Dino, notowany na giełdzie rynkowy lider, reprezentuje silnie wystandaryzowany, niezależny model biznesowy. Sieć prowadzi handel na stosunkowo niewielkiej powierzchni sprzedaży (ok. 400 mkw), a dodatkowo jest zintegrowano kapitałowo z zakładem przetwórstwa mięsnego (Agro-Rydzyna). 

Delikatesy Centrum, franczyzowa sieć czołowego hurtownika w Polsce, Grupy Eurocash, szybko zwiększa swój zasięg dzięki strategicznemu przejęciu mniejszych detalistów, takich jak supermarkety Eko i planowane - Mila. 

Stokrotka, obecnie należąca już do litewskiej Maxima Group, zaczęła rozwijać mniejsze formaty 
poprzez franchising, aby być szerzej obecna w kraju. Sieć wzmacnia też swoją pozycję poprzez program lojalnościowy.

Wreszcie Polomarket, który w 2015 roku stracił połowę sklepów na rzecz odłączającej się od jego struktur Mili. Obecnie koncentruje się na reorganizacji swoich sklepów i przystosowania ich do koncepcji supermarketu premium.

Więcej na dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 867) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.