Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Supermarkety przestały oddawać rynek dyskontom

  • Autor: portalspozywczy.pl/PAP
  • Data: 17-11-2015, 17:02
Supermarkety przestały oddawać rynek dyskontom
Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki, fot. PTWP

"W październiku odnotowano w naszej kategorii, żywności i napojach bezalkoholowych, inflację na poziomie 0,5 proc., a dodatkowo w wynikach operacyjnych widzimy poprawę tendencji w zakresie sprzedaży porównywalnej. Należy spodziewać się, że w kolejnych okresach sprzedaż ta będzie rosła" - powiedział prezes Dariusz Kalinowski.

Z danych GUS wynika, że sprzedaż detaliczna w III kw. 2015 r. wzrosła o 3,3 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Jednocześnie według danych firmy Nielsen wartość sprzedaży w sklepach sieci Stokrotka w III kw. wzrosła o 5,9 proc., a w całym segmencie supermarketów nastąpił wzrost o 4 proc. W tym samym okresie, w segmencie hipermarketów sprzedaż spadła o 0,8 proc.

Największymi problemami branży handlowej w III kw. była deflacja oraz ostra konkurencja rynkowa. Według Dariusza Kalinowskiego, prezesa Emperia Holding i sieci Stokrotka już wkrótce presja deflacyjna zniknie, a inflacja będzie pomagać detalistom w biznesie. - Właśnie żegnamy się z deflacją na dłużej. Patrząc na planowane działania nowego rządu spodziewamy się raczej inflacji niż deflacji - uważa Dariusz Kalinowski.

- Oczywiście obecna inflacja ma po części charakter sezonowy i wynika m.in. z wyższych cen owoców czy cukru. Należy jednak pamiętać, że pierwszy kwartał przyszłego roku posiada bardzo niską bazę w postaci wyników z 2015. Dodatkowo trudno oczekiwać, że wprowadzenie podatku od sieci wielkopowierzchniowych nie wpłynie na wzrost cen - dodał Cezary Baran, wiceprezes spółki.

Sprzedaż porównywalna (like for like) sieci Stokrotka spadła w trzecim kwartale o 3 proc., przy deflacji na poziomie 0,9 proc. W poprzednim kwartale sprzedaż porównywalna zniżkowała o 6,4 proc.

Według danych prezentowanych na konferencji w okresie lipiec-wrzesień sprzedaż w supermarketach rosła szybciej niż łączna sprzedaż detaliczna w kraju.

- Nastąpiło przełamanie trendu, który nas niepokoił, tzw. spadku udziału supermarketów w sprzedaży detalicznej na korzyść dyskontów. W trzecim kwartale dynamika sprzedaży w supermarketach wyniosła 4 proc. i była wyższa niż cała sprzedaż, która urosła o 3,3 proc. Stokrotka urosła na tym tle o 5,9 proc. - powiedział prezes Dariusz Kalinowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • no pasaran 18-11-2015, 11:47:
Chodzi o 2,0-2,5 t rodzynek czy orzechów laskowych?
  • Izabell 18-11-2015, 11:11:
Jak dostajemy ze Stokrotki zamówienie na promocję 2,0-2,5 tony to placzemy ze smiechu! przy tylu sklepach to jakies nieporozumienie, spadek lfl jest ogromny, tylko nie chca o tym mowic menagieryyyy

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH