REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Supermarkety ścigają się z hipermarketami na ceny marek własnych

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 18-10-2012, 14:23

Jak wynika z badania Najtańszy koszyk, prowadzonego przez serwis dlahandlu.pl najniższą ofertę na 40 produktów świeżych oraz marek własnych produktów spożywczych przedstawiły Auchan, Carrefour, Intermarche i Real. W porównaniu z badaniem wrześniowym spadła różnica między najtańszą a najdroższą siecią w zestawieniu i obecnie wynosi 124 zł. Liderami spadków cen okazały się sieci Intermarche i Żabka, które zanotowały obniżki o ponad 30 zł względem badania z września.

REKLAMA

W październiku bliżej przyjrzeliśmy się cenom wody i okazało się, że 1,5 l wody niegazowej to wydatek od 0,59 zł do 0,69 zł za 1,5 litrową butelkę. Za 0,59 zł 1,5l wody marki własnej kupimy: w Tesco, Biedronce, Lidlu, Realu, Intermarche i Carrefourze przez 0,69 zł w E.Leclercu, Polomarkecie, Stokrotce i Delimie. Ceny butelki 1,5 l wody zaczynają się od 0,56 zł w Auchan, 0,58 zł w Aldim i 0,65 zł w Netto i Kauflandzie zaś kończą na 1,79 zł za wodę Żywiec Zdrój i Górska Natura w sieci Społem i Żabka, gdzie nie ma wody marki własnej.

A oto szczegółowe wyniki wrześniowego badania cen na Górnym Śląsku.

W hipermarkecie Auchan na Górnym Śląsku za 40 najtańszych produktów, w tym pieczywo, owoce, warzywa i nabiał zapłacimy najmniej, czyli ok. 100 zł, co oznacza spadek o 15 zł względem września. Na 2. miejscu uplasowała się sieć Carrefour z poziomem cen ok. 119 zł, czyli o 7 zł taniej niż we wrześniowym badaniu. Miesiąc temu sieć zajmowała trzecią pozycję w zestawnieniu. Trzecie miejsce ex-equo zajmują obecnie Intermarche i Real, które przedstawiły ofertę na poziomie 122 zł. Dla Reala oznacza to spadek cen o ok. 10 zł za 40 badanych produktów, zaś dla Intermarche o ok. 34 zł. Ostatnio ta sieć supermarketów przedstawiła promocyjne ceny, które znalazły odbicie w naszych monitoringach cenowych.

Kolejne miejsce zajmuje Kaufland z ofertą na poziomie 124,5 zł, czyli o 1 zł taniej niż miesiąc temu. Na 5. pozycji znalazła się sieć Stokrotka z poziomem cen 133,65 zł, czyli o 13 zł taniej niż w połowie września. Sieć Netto zaoferowała klientom zakupy 40 produktów w cenie 135,66 zł, czyli o 2 zł drożej niż we wrześniu. Z kolei E.Leclerc i Biedronka zaproponowały ofertę na poziomie 139 zł, dla Biedronki jest to o 1 zł drożej niż we wrześniu, zaś dla E.Leclerca taniej o 6 zł.

Zakupy 40 produktów z Koszyka za 140 zł i więcej można zrobić w Polomarkecie (145,46 zł) - o 1 zł drożej niż we wrześniu, Lidlu (146,72 zł) - 13 zł drożej niż miesiąc temu oraz w Tesco (149,72 zł) - 1,5 zł taniej niż w poprzednim monitoringu.

Kolejne dwie sieci zaproponowały zakupy 40 produktów z Koszyka za ponad 150 zł. W tej grupie znalazły się sieci: Aldi (151,26 zł) - 0,50 zł drożej niż miesiąc temu i Lewiatan (152,93 zł) - 10 zł taniej niż we wrześniu.

Ofertę powyżej 160 zł zaproponowały Delima (161,74 zł) - 12 zł taniej niż we wrześniu, Alma (165,99 zł) - 1 zł taniej oraz Piotr i Paweł (169,58zł) - 13 zł taniej niż w poprzednim monitoringu.

Ranking zamykają dwie sieci sklepów osiedlowych: Żabka (214 zł) - spadek o 34 zł oraz Społem (224,71 zł). Przypominamy jednak, że Żabka to sklep na małe zakupy, gdzie najpopularniejszy rachunek nie przekracza kilkunastu złotych. Oznacza to, że między najtańszą a najdroższą siecią w zestawieniu różnica za podobne zakupy sięga ok. 124 zł.

Porównanie cen w ramach Najtańszego Koszyka pochodzi z 15 października 2012 roku.

Najtańszy Koszyk dlahandlu.pl prezentuje najtańszą ofertę 19 popularnych sieci sklepów, zlokalizowanych na Górnym Śląsku. Najtańszy Koszyk zawiera 40 produktów marek własnych lub najtańszych marek producenckich dostępnych w danej sieci w danym dniu oraz produktów świeżych.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • samON 19-10-2012, 09:31:
Nie zgodze się, że zawsze to jakościowe dno. Siła marki własnej polega na tym, że płacimy za produkt, a nie za markę. Ten sam produkt pod marką własną może różnic się ceną o kilkanaście procent tylko dlatego, że nie jest sygnowany logo znanego producenta. W tej chwili dostawcami dla marek własnych są czesto jedni z najlepszych w branży tacy jak Agros, Dawtona, czy Odra.
  • konsument 18-10-2012, 18:33:
Czemu wszędzie skupiają się tylko na cenie, marki własne te z najniższej półki to na prawdę jest jakościowe dno i znacznie odbiegają od markowych towarów...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH