Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Supermarkety tracą rynek. Hipermarkety w dużych kłopotach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-08-2015, 16:00
Supermarkety tracą rynek. Hipermarkety w dużych kłopotach
Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki, fot. materiały prasowe

Według danych GUS sprzedaż detaliczna w II kwartale br. wzrosła o 1,3 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Przy utrzymującej się deflacji i ostrej walce promocyjno-cenowej jest to jednak zbyt mało aby większość sieci mogła rosnąć. Problemy mają głównie hipermarkety, ale supermarkety także notują spadki udziałów w rynku.

Według danych firmy Nielsen w II kw. 2015 r. wartość sprzedaży w segmencie supermarketów spadła o 2 proc. w stosunku do roku ubiegłego, natomiast w segmencie hipermarketów spadła ona aż o 3,8 proc.

Przypomnijmy, że w I kw. br. supermarkety zanotowały spadek o 0,3 proc., zaś hipermarkety o 2,8 proc. Jednocześnie sprzedaż detaliczna wzrosła w tym okresie 6,1 proc.

Sytuacja na rynku jest dużym wyzwaniem dla całej branży handlowej. - II kwartał br. był trudny m.in. ze względu na deflację i spadek sprzedaży segmentu supermarketów. Supermarkety przegrywają udziały rynkowe, a przejmują je dyskonty, sklepy specjalistyczne i convenience - mówi Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding i sieci Stokrotka.

W II kw. wartość sprzedaży w Stokrotce spadła o 0,8 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Wynik ten był - jak można zauważyć - znacznie lepszy niż w całego segmentu supermarketów.

- Stokrotka jest powyżej rynku i zwiększa udziały w segmencie supermarketów - dodał komentując sytuację na rynku supermarketów Dariusz Kalinowski.

Według szefa Emperii III kw. br. nie jest optymistyczny, ale będzie wyglądał lepiej niż II kw. br. Sytuacja będzie się poprawiała. Nie będzie dalszego spadku cen na artykułach świeżych. - Nadchodzi koniec deflacji, co jest związane m.in. z suszą i innymi czynnikami, z którymi mieliśmy do czynienia w ostatnim czasie - mówi Dariusz Kalinowski.

Według przedstawiciela Emperii supermarkety mogą czekać jeszcze 1-2 kwartały spadków, a następnie nastąpi odbicie i segment będzie "iść z rynkiem".

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ..I.. 02-09-2015, 08:42:
Niestety te procesy nie zwalniają tylko przyspieszają. Sytuacja spowodowana jest tylko krótkowzrocznością dostawców, którzy na wieść, że Biedronka rozszerza asortyment w okresie spadków na rynku asortyment (w najlepszym możliwym dla siebie momencie negocjacyjnym) był dla nich deską ratunkową, której się chwycili nie patrząc do czego doprowadzi taki ruch. Przykłady można mnożyć, patrz Herbapol wyniki -8%, weszli do Biedy z ceną 4,29zł / 500ml = 3,60zł za 420ml przy PROMOCYJNYCH cenach np. Kauflanda 3,99zł. I nie jest to odosobniony przykład tylko schemat wchodzenia do Biedronki i Lidla. Do czego to doprowadzi? Dalsze przesunięcie Klientów do tych sieci. Reszta może się spodziewać... podwyżek? tym razem taki ruch nie wyrówna plnu
  • z 01-09-2015, 09:26:
do ak - supermarkety wg ACN to wszystkie sklepy o powierzchni handlowej 400 - 2500 m2
  • ak 01-09-2015, 07:39:
Jakie sieci wchodza w sklad tych supermarketow?

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH