Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Supermarkety walczą z dyskontami i hipermarketami

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 29-05-2013, 12:57
Supermarkety walczą z dyskontami i hipermarketami

Jak wynika z analiz ekspertów rynku detalicznego, supermarkety starają się wyjść obronną ręką z wojny handlowej, która toczy się obecnie między dyskontami a hipermarketami. Przekonują klientów do siebie szerszym niż dyskonty asortymentem oraz bliższą od hipermarketów lokalizacją. Jak wynika z monitoringów cen dlahandlu.pl takie ustawienie oferty powoduje, że w supermarketach, co do zasady, musimy się jednak liczyć z wyższym poziomem cen, niż te znane z najbardziej agresywnych formatów: dyskontowego i hipermarketowego. Co jakiś czas supermarkety starają się jednak pokazać swoją przewagę cenową, stosując przykuwające uwagę promocje.

24 maja 50 produktów z Koszyka cen, wybranych do monitoringu, oferowane było przez Polomarket od 254,61 zł w sklepie w Krakowie do 263,33 zł w placówce w Warszawie. Sieć zdecydowała się na jednodniową przecenę wybranych towarów o ok.20-30 zł w zależności od lokalizacji, po czy wróciła do starych poziomów cen. Dla porównania w kwietniu za te same zakupy płaciliśmy w Polomarkecie od 281,65 zł w Bydgoszczy do 285,15 zł w Krakowie. Ostatnio podobną obniżkę Polomarket przeprowadził w grudniu 2012 r, przed Świętami Bożego Narodzenia.

Za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle zapłacimy 274,40 zł we wszystkich badanych miastach. Miesiąc temu podobne zakupy kosztowały w tych sklepach 272,12. Oznaczat to podwyżkę o ok. 2 zł na przestrzeni ostatniego miesiąca.

W Intermarche podobne zakupy w maju można było zrobić od 281,81 zł do 289,17 zł. W kwietniu sklepy Intermarche proponowały cen od 258,58 zł w sklepie w Poznaniu do 276,01 zł w Bydgoszczy. Oznacza to podwyżke o ok. 10-30 zł w zależności od lokalizacji.

Sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie 282,14 zł we wszystkich miastach. Jest to wzrost cen o ok. 5 zł we wszystkich miastach.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów kosztuje obcenie od 276,31 zł w Bydgoszczy do 284,39 zł w Poznaniu. Miesiąc temu podobne zakupy w Almie kosztowały od 277,75 zł w Lublinie do 286,23 zł we Wrocławiu. Oznacza to, że Alma oscyluje wokół podobnych poziomów cenowych na przestrzeni ostatniego miesiąca.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Monitoring został przeprowadzony 24 maja 2013 roku

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.