Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Świat sieci handlowych stanął na głowie. Cenowy wyścig hipermarketów i dyskontów

  • Autor: Wyborcza.biz
  • Data: 04-06-2012, 11:57

Dyskonty, dla których do niedawna najważniejszym kryterium była cena, teraz stawiają na markowe produkty i bardziej zamożnych klientów, a hipermarkety ruszyły do wyścigu z dyskontami o to, gdzie są najtańsze produkty - pisze Wyborcza.biz.

"W dyskoncie taniej nie kupisz" - pod takim jednoznacznym hasłem ruszyła akcja promocyjna w hipermarketach Real. Potrwa do końca roku - w jej ramach sieć wyselekcjonowała kilkanaście markowych produktów, które przez cały czas trwania akcji będą specjalnie oznakowane na sklepowych półkach. Real to druga duża sieć marketów, która ruszyła do walki z dyskontami na ceny. Szlak przetarła sieć Tesco - w lutym ruszyła akcja "Najtańszy koszyk codziennych zakupów".

Biedronka na zmiany w polityce marketów zareagowała lakonicznie i nie komentuje działań konkurencji. Także Lidl zapewnia, że jego polityka cenowa zakłada stałe oferowanie "wysokiej jakości produktów w atrakcyjnych cenach". Sieć jest jednak krytyczna wobec działań konkurencji.

Gołym okiem widać, że na rynku handlowym doszło do dużej zmiany. Biedronka w tym roku postawiła na rebranding - zmodyfikowała logo i przede wszystkim zmieniła wystrój i asortyment sklepów, dodając więcej markowych produktów i kusząc tym samym klientów z bardziej zasobnym portfelem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • blogkupca.pl 05-06-2012, 10:11:
Jeśli kosztem wyścigów mają być spadki cen, to super. Szkoda tyko że większość sieci chce to zrobić kosztem jakości, a to już nie jest dobre. Klient dostanie po tyłku jakością, bylejakością. Więcej o tym na blogu, zapraszam.
  • brwge 04-06-2012, 20:59:
era dyskontów zanim sie realnie zaczęła , to zaczyna sie kończyć. ludzie nie chcą nudy- a "format" jest ciągle taki sam.
  • Klient 04-06-2012, 18:09:
W lidlu jakość towaru jest najniższa a nie najwyższa
a marka PILOS jest warta śmiechu

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH