Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Świąteczna gorączka Polaków rozkręca się w tym roku wcześniej

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-12-2015, 12:22

Wyniki badania przeprowadzonego przez PayPal i GfK wskazują, że w tym roku Polacy zdecydowali się rozpocząć świąteczne przygotowania nieco wcześniej. Mimo że 74,6 proc. badanych deklaruje, że zwykle zaczyna zakupy w grudniu lub tuż przed świętami, w tym roku 43,3 proc. osób zaczęło kupować prezenty już w listopadzie lub nawet wcześniej.

Większość z nas planuje zakupić prezenty dla mężów, żon lub partnerów – wskazało ich aż 72,1 proc. Polaków. 59,1 proc. respondentów planuje zakup prezentów dla rodziców, 55 proc. - dla dzieci. Co jest naprawdę interesujące to fakt, że aż jedna czwarta respondentów (24,8 proc.) kupi świąteczny prezent dla siebie, a 17,6 proc. dla swoich zwierzaków, na przykład kota lub psa.

75,7 proc. z nas nie planuje przygotowania żadnej listy zakupów i wybierze prezenty pod wpływem impulsu. Może to być jeden z powodów, dla którego prawie 1/3 (32 proc.) Polaków spędza cały dzień lub nawet dwa, robiąc zakupy przed Bożym Narodzeniem. W tym roku, Polacy nie mają zamiaru wydać zbyt dużo na świąteczne upominki. 61,9 proc. deklaruje, że ich planowane wydatki znajdują się na relatywnie niskim poziomie.

Elektronika użytkowa jest tym, co mężczyźni chcieliby zobaczyć pod choinką najbardziej (35,8 proc.). W przypadku kobiet, wynik ten jest jednak zdecydowanie niższy – 16,9 proc. O czym więc marzą kobiety? Na pierwszym miejscu znajdują się ubrania, obuwie i akcesoria (24,3 proc.). Jednocześnie, zaledwie 10 proc. mężczyzn cieszyłoby się z takiego prezentu.

Jeżeli chodzi o najbardziej niechciane produkty, wśród Polaków planuje zgoda: 23,5 proc. badanych najmniej cieszyłoby się z otrzymania produktów spożywczych lub napojów. Jednie produkty robione ręcznie i dekoracje (26,4 proc.) są mniej popularne - wśród mężczyzn.

Na pytanie o kupowanie prezentów świątecznych przez internet, 81,6 proc. ankietowanych odpowiedziało pozytywnie, a 74,6 proc. używa w tym celu urządzeń mobilnych. Ponadto, okazuje się, że tylko 9 proc. Polaków nigdy nie kupiło prezentu bożonarodzeniowego online. Co ciekawe, w grupie osób, które planują duże wydatki na prezenty świąteczne, wynik ten wynosi tylko 2 proc.

Co dokładnie kupujemy przez internet? Kupując podarunki online, zazwyczaj wybieramy elektronikę i artykuły gospodarstwa domowego (57,2 proc.). Inne popularne kategorie to m.in. zabawki (56,3 proc.) i produkty cyfrowe, np. ebooki, muzyka, filmy, gry – zarówno pobrane, jak i subskrybowane (56,8 proc.). Trend popularności dóbr cyfrowych jest widoczny także jeśli spojrzymy na pozostałe dane, które wskazują, że 36 proc. Polaków otrzymało już kiedyś taki prezent, a 32,8 proc. zarówno kupiło, jak i dostało upominek, który należy do tej kategorii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH