Świąteczne e-zakupy coraz bardziej popularne

W okresie przedświątecznym Polacy coraz chętniej robią zakupy w internecie. Najchętniej kupują elektronikę oraz książki - wynika z badań przeprowadzonych przez home.pl i Gemius.
Przed świętami Polacy chętniej niż w pozostałej części roku korzystają z możliwości robienia zakupów przez internet. Zdaniem Radosława Krawczyka, eksperta z firmy Gemius, zwiększenie zainteresowania klientów sklepami online wynika z chęci oszczędzenia czasu i szybszego podejmowania zakupowych decyzji.
– W grudniu znacznie więcej towarów jest wysyłanych do klientów, jeden klient dokonuje też większej liczby zakupów – mówi ekspert.
–Obserwujemy dynamikę wzrostu ilości e-sklepów w Polsce od kilku lat i widzimy, że polscy przedsiębiorcy zdecydowali się pójść za swoimi klientami do sieci. Tym bardziej, że postawienie i utrzymanie e-sklepu to koszt kilkudziesięciu złotych miesięcznie – dodaje Paweł Skarżyński z firmy home.pl. – Przedsiębiorcy chcą się rozwijać, poszerzają swój asortyment, potrzebują nowych klientów i, co także ważne, wiedzą, że dużą szansą na zarobek jest dla nich sprzedaż w online.
Impulsywne kupowanie
Także sposób kupowania Polaków w sieci przed świętami różni się od tego, w jaki robią to na co dzień.
–Sezon świąteczny charakteryzuje się tym, że klienci mniej czasu potrzebują na wybranie produktów i ich zakup – mówi Radosław Krawczyk. – Jeśli kupują w ciągu roku np. komputer, dokonują wielu analiz, porównują oferty różnych sklepów tygodniami. W czasie przedświątecznym po prostu szybciej decydują się na konkretny zakup. Choć w grudniu e-zakupy oczywiście cieszą się większym zainteresowaniem użytkowników sieci, Polacy chętnie kupują w internecie cały rok.
Polak w sieci
– Zakupy w sieci stają się coraz bardziej popularne i ogólnodostępne, a profil e-konsumenta jest zbieżny z profilem przeciętnego polskiego internauty. Nie widać tu szczególnych różnic – podsumowuje Radosław Krawczyk.
Jaki jest więc profil polskiego internauty? Według październikowych danych z badania Megapanel PBI/Gemius nieznaczną większość stanowią mężczyźni (50,2 proc.). Jak przedstawia się struktura wiekowa Polaków korzystających z internetu? 17,4 proc. z nich to osoby od 15 do 24 roku życia, 23,1 proc. – od 25 do 34 lat, 19,4 proc. – od 35 do 44 lat, 15,5 proc. – od 45 do 54 lat, 14,5 proc. – grupa 55+.
Polski internauta najczęściej posiada wykształcenie średnie (24,3 proc.), rzadziej wyższe (20,4 proc.), zasadnicze zawodowe (16,2 proc.), licencjackie (6,7 proc.) oraz pomaturalne (6,5 proc.) i niepełne średnie (po 6 proc.).
- « Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- Następna »
KOMENTARZE: (2)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (2)