Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Świąteczne zakupy spożywcze tylko w dyskontach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-11-2015, 14:22
Świąteczne zakupy spożywcze tylko w dyskontach
Fot. Shutterstock

Polacy na zakupy świątecznych artykułów spożywczych najchętniej wybierają się do dyskontów. 56 proc. ankietowanych deklaruje, że właśnie w dyskontach zamierza kupić produkty żywnościowe na Boże Narodzenie. W ubiegłym roku odsetek ten był wyższy i wyniósł 63 proc. – wynika z raportu „Świąteczne wydatki Polaków – zakupy racjonalne czy impulsywne?” przygotowanego przez Deloitte.

Polska jest wyjątkiem na tle pozostałych państw europejskich, które zostały przeanalizowane. Respondenci w większość krajów zamierzają kupić artykuł spożywcze w hipermarketach oraz supermarketach. Począwszy od 2012 roku polscy konsumenci najczęściej wybierają dyskonty.
W hipermarketach świąteczne zakupy spożywcze zamierza zrobić 45 proc. ankietowanych (55 proc. przed rokiem). Zdecydowanie spadła popularność tradycyjnych lokalnych sklepów, w których artykuły spożywcze planuje zrobić jedynie 11 proc. badanych. Przed rokiem odsetek ten był znacznie wyższy i wyniósł 51 proc.

42 proc. konsumentów chce zrobić zakupy spożywcze w supermarketach (50 proc. w 2014 roku), 12 proc. przez internet (15 proc. w 2014), 11 proc. w luksusowych sklepach spożywczych (12 proc. przed rokiem), a 9 proc. w sklepach całodobowych (11 proc. w 2014 roku.

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja jeżeli chodzi o miejsce, gdzie kupujemy prezenty. Polscy konsumenci niezmiennie najczęściej kupują prezenty w galeriach handlowych oraz domach towarowych (29 proc. wobec 32 proc. przed rokiem. Coraz częściej wybierają jednak zakupy w tradycyjnych sklepach lokalnych (22 proc. wobec 16 proc. w roku 2014), kosztem hipermarketów i supermarketów (24 proc. wobec 30 proc. przed rokiem).

Europejscy konsumenci najchętniej i coraz częściej kupują prezenty świąteczne w specjalistycznych sieciach sklepów (31 proc. wobec 29 przed rokiem), gdzie mogą liczyć na profesjonalną poradę ze strony sprzedawców. Generalnie w pozostałych krajach europejskich widoczny jest wzrost popularności hipermarketów i supermarketów (27 proc. w porównaniu do 25 w roku poprzednim), a także specjalistycznych sieci sklepów kosztem galerii handlowych i domów towarowych (spadek z 28 do 24 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH