REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Świąteczne zakupy w centrach handlowych. Polacy kupują inaczej

  • Autor: pr
  • Data: 27-11-2014, 14:10

Do końca 2014 r. łączna powierzchnia w centrach handlowych w całej Europie będzie wynosić ponad 161 mln mkw. Polska jest jednym z krajów, gdzie w najbliższym czasie przybędzie najwięcej powierzchni.

REKLAMA

28 listopada to w tym roku początek amerykańskiego sezonu świątecznych wyprzedaży. Firma Cushman & Wakefield opublikowała raport „Rozwój centrów handlowych w Europie" analizujący liczbę nowych centrów handlowych w naszym kraju oraz w całej Europie. Czy w Polsce także przyjmie się tradycja oficjalnego rozpoczęcia szału gwiazdkowych zakupów?

- W Polsce pierwsze symptomy tego rodzaju promocji zaczynamy dostrzegać w branży e-commerce. Niektóre dostępne w Polsce sklepy internetowe, zwłaszcza te, które działają na skalę międzynarodową, niekiedy organizują na ten dzień specjalne krótkoterminowe wyprzedaże. W centrach handlowych w dalszym ciągu przeceny rozłożone są w czasie. Obniżki zaczynają się od progu ok. 20 proc. i powoli, w miarę zbliżania się terminu zmiany asortymentu, rosną do ok. 70 proc. Nie ma u nas zwyczaju organizowania jednodniowych promocji, gdzie towary byłyby przecenione nawet o 90 proc., tak jak ma to miejsce w Stanach Zjednoczonych. To się jednak może zmienić, bo jest to uzasadnione rynkowo i jestem przekonana, że również klienci w Polsce dobrze przyjęliby taki rodzaj zachęty do zakupów. Dla porównania w pierwszych dniach wyprzedaży sklepy w Stanach Zjednoczonych odwiedza blisko 250 mln klientów, którzy w ubiegłym roku wydali łącznie ponad 57 mld USD - mówi Dorota Chomuntowska, Portfolio Menadżer Centrów Handlowych w dziale zarządzania nieruchomościami, Cushman & Wakefield.

Z raportu firmy Cushman & Wakefield wynika, że Francja jest nadal największym rynkiem w Europie pod względem zasobów powierzchni handlowej wynoszącymi ok. 17,6 mln mkw. Na drugim miejscu, z tylko nieznacznie mniejszymi zasobami (17,5 mln mkw.), jest Rosja, która w tym roku wyprzedziła Wielką Brytanię (16,98 mln mkw.). Łączne zasoby powierzchni w centrach handlowych Europy mogą wynieść pod koniec bieżącego roku 161,4 mln mkw., co stanowiłoby wzrost o 4,5% w stosunku do poprzedniej edycji raportu.

Polska zajęła ważne miejsce w raporcie będąc sklasyfikowaną na trzecim miejscu w Europie Środkowo-Wschodniej oraz piątym miejscu w Europie pod względem planowanej powierzchni handlowej w okresie od 2 połowy 2014 r do końca 2015 r.

Na Europę Środkowo-Wschodnią przypadnie 81% nowej podaży - głównie za sprawą bardzo dużej aktywności deweloperskiej w Rosji i Turcji. Już w pierwszej połowie 2014 r. podaż w Europie Środkowo-Wschodniej wyniosła 1,4 mln mkw., czyli ponad dwukrotnie więcej niż w Europie Zachodniej (637 000 mkw.).

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • brytan 27-11-2014, 17:06:
mięso nie ryby tym bardziej ciasta broń boże wędliny tym bardziej zostaje cukier wódka i przyprawy to można kupować w centrach chandlowych .

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH