Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Światowe sieci handlowe omijają polski rynek

  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • Data: 20-12-2011, 09:04
Światowe sieci handlowe omijają polski rynek
Polska nie jest atrakcyjnym miejscem pod inwestycje dla światowych sieci handlowych

Polska nie jest już atrakcyjną lokalizacją dla światowych sieci handlowych. Na czele rankingu CB Richard Ellis znalazły się Włochy, Niemcy, Rosja, Hiszpania i Francja. Ponad 30 proc. detalistów planuje prowadzić sprzedaż w każdym z tych państw. A jedynie co czwarta z badanych sieci handlowych planuje ekspansję w Polsce - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

Zdaniem ekspertów spadek pozycji Polski w rankingu jest związany z brakiem dostępnej nowoczesnej powierzchni handlowej. Jest jednak szansa na poprawę, bo w budowie jest ponad milion metrów kwadratowych nowoczesnych centrów handlowych - informuje Dziennik Gazeta Prawna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • globetroter 20-12-2011, 13:37:
w polsce kazdy roszej działalności jest koncesjonowany,tylko nie handel.
  • z ludu 20-12-2011, 12:49:
Polskie sieci marketow?To chyba jakis zart.Polacy potrafia sie jedynie klocic!A jakosc takich polskich sieciowek pozostawia wiele do zyczenia o cenach nie wspominajac.

Im wieksza konkurencja i wybor tym lepiej,szczegolnie w kraju ludzi ktorzy sa partaczami na calej linii.
  • regionalnesmaki 20-12-2011, 11:34:
Dlaczego nie napisano, że tu chodzi tylko o Europę? Europa, to w światowym handlu i sprzedaży detalicznej tylko mała część tortu.
Spójrzmy na Indie, które ostatecznie nie zgodziły się na wejście zagranicznych sieci handlowych w sektor wielkopowierzchniowy, pod naciskiem lobby małych sklepikarzy, których jest w tym kraju, kilkanaście może nawet i kilkadziesiąt milionów. Indie to dzisiaj jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek świata, obok Chin, chociaż na razie zacofana i są w nich wielkie różnice społeczne. Czemu Indie potrafiły sprzeciwić się inwazji koncernów detalicznych, a Polska nie?
W USA, większość detalu jest opanowana przez sieci amerykańskie, w Japonii, przez japońskie, we Francji przez francuskie. To, że sieci zagraniczne zaczynają omijać Polskę, to wspaniała wiadomość, bo to znaczy, że wreszcie będzie szansa, aby rozwinęły się polskie sieci marketów i zaczęły wchodzić na inne rynki.
Jedynie w Rosji i w Chinach, obok Polski, jest tak duży udział zagranicznych sieci, w handlu. Jednocześnie są to kraje autorytarne, o największej korupcji na świecie i największych róznicach w dochodach.

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH