REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Światowe trendy w handlu detalicznym

  • Autor: portalspozywczy.pl/Planet Retail
  • Data: 27-07-2015, 20:04
Światowe trendy w handlu detalicznym
(fot. zelaznastudio.pl)

Handel detaliczny stanie się w przyszłości bardziej spersonalizowany, sklepy będą ze sobą współpracować, a decyzje zakupowe w dużo większym stopniu niż teraz będą podejmowane pod wpływem rad pochodzących z social media – wynika z raportu Planet Retail na temat trendów przyszłości w handlu detalicznym.

REKLAMA

Planet Retail ostrzega w raporcie, że detaliści powinni przygotować się na to, że w najbliższych latach nastąpią wyraźne zmiany strukturalne.

- Handel detaliczny przeszedł ogromne zmiany w ciągu ostatnich pięciu lat i wierzymy, że następne, fundamentalne zmiany są tuż za rogiem. Przewidujemy, że do roku 2020 klienci będą musieli płacić za dostawy do domu, tradycyjne karty lojalnościowe odejdą do przeszłości, a rzeczywistością staną się sklepy bez kas – mówi autor raportu, Natalie Berg.

- Głównym tematem nadchodzących trendów przyszłości jest konieczność współpracy. Detaliści będą ze sobą współpracować w dążeniu zarówno do zróżnicowania jak i dostarczania coraz lepszych usług klientom. Spodziewamy się, że do 2020 roku coraz więcej sprzedawców będzie łączyło się głównie w ramach wewnętrznych koncesji lub zbierania punktów za zamówienia online - dodaje.

 Jeśli chodzi o kwestię realizacji zamówień online, Berg ocenia, że istnieje rosnący rozdźwięk pomiędzy oczekiwaniami kupujących i możliwościami sprzedawców. Konkurencja branży doprowadziła do tego, że model dystrybucji stał się bardziej rozproszony, a czas dostawy towaru coraz bardziej ulega skróceniu. Klient spodziewa się zatem, że dostanie towar szybko i za darmo.

- To jednak według nas nie jest do utrzymania i zaczynamy już widzieć pierwsze oznaki pęknięć w tym systemie – mówi Natalie Berg.

Dodaje, że w przyszłości coraz więcej sprzedawców będzie pobierało opłaty za dostawę do domu oraz za usługi „click&collect“ dla towarów o niskiej wartości.

Według Planet Retail Click&collect nadal będzie wypełniać lukę pomiędzy zakupami tradycyjnymi a zakupami online, a globalnie połowa kupujących jest w obszarze wpływów detalistów do oferowania wygodnych punktów odbioru zamówień online. Click&collect nie jest już ofertą typu ,„nice-to-have“ tylko koniecznością.

Berg dodaje, że patrząc w przyszłość detaliści muszą stosować swoje własne złote zasady stawiając klienta na pierwszym miejscu. Dla wielu będzie to oznaczało konieczność współpracy z niekonwencjonalnymi partnerami, aby zwiększyć szybkość i jakość usług. Kluczem będzie współpraca między sieciami, które nie konkurują ze sobą, a ich klienci są podobni pod względem demograficznym. To pozwoli zwiększyć satysfakcję klientów bez ryzyka kanibalizacji.

- Z tego powodu spodziewamy się, że więcej sprzedawców będzie konkurować ze sobą w różnych sektorach – np. moda i uroda – aby połączyć siły w imię zapewnienia najlepszych w swojej klasie usług „click&collect – dodaje Berg.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 958) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH