Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Światowe trendy w handlu detalicznym

  • Autor: portalspozywczy.pl/Planet Retail
  • Data: 27-07-2015, 20:04
Światowe trendy w handlu detalicznym
(fot. zelaznastudio.pl)

Handel detaliczny stanie się w przyszłości bardziej spersonalizowany, sklepy będą ze sobą współpracować, a decyzje zakupowe w dużo większym stopniu niż teraz będą podejmowane pod wpływem rad pochodzących z social media – wynika z raportu Planet Retail na temat trendów przyszłości w handlu detalicznym.

Planet Retail ostrzega w raporcie, że detaliści powinni przygotować się na to, że w najbliższych latach nastąpią wyraźne zmiany strukturalne.

- Handel detaliczny przeszedł ogromne zmiany w ciągu ostatnich pięciu lat i wierzymy, że następne, fundamentalne zmiany są tuż za rogiem. Przewidujemy, że do roku 2020 klienci będą musieli płacić za dostawy do domu, tradycyjne karty lojalnościowe odejdą do przeszłości, a rzeczywistością staną się sklepy bez kas – mówi autor raportu, Natalie Berg.

- Głównym tematem nadchodzących trendów przyszłości jest konieczność współpracy. Detaliści będą ze sobą współpracować w dążeniu zarówno do zróżnicowania jak i dostarczania coraz lepszych usług klientom. Spodziewamy się, że do 2020 roku coraz więcej sprzedawców będzie łączyło się głównie w ramach wewnętrznych koncesji lub zbierania punktów za zamówienia online - dodaje.

 Jeśli chodzi o kwestię realizacji zamówień online, Berg ocenia, że istnieje rosnący rozdźwięk pomiędzy oczekiwaniami kupujących i możliwościami sprzedawców. Konkurencja branży doprowadziła do tego, że model dystrybucji stał się bardziej rozproszony, a czas dostawy towaru coraz bardziej ulega skróceniu. Klient spodziewa się zatem, że dostanie towar szybko i za darmo.

- To jednak według nas nie jest do utrzymania i zaczynamy już widzieć pierwsze oznaki pęknięć w tym systemie – mówi Natalie Berg.

Dodaje, że w przyszłości coraz więcej sprzedawców będzie pobierało opłaty za dostawę do domu oraz za usługi „click&collect“ dla towarów o niskiej wartości.

Według Planet Retail Click&collect nadal będzie wypełniać lukę pomiędzy zakupami tradycyjnymi a zakupami online, a globalnie połowa kupujących jest w obszarze wpływów detalistów do oferowania wygodnych punktów odbioru zamówień online. Click&collect nie jest już ofertą typu ,„nice-to-have“ tylko koniecznością.

Berg dodaje, że patrząc w przyszłość detaliści muszą stosować swoje własne złote zasady stawiając klienta na pierwszym miejscu. Dla wielu będzie to oznaczało konieczność współpracy z niekonwencjonalnymi partnerami, aby zwiększyć szybkość i jakość usług. Kluczem będzie współpraca między sieciami, które nie konkurują ze sobą, a ich klienci są podobni pod względem demograficznym. To pozwoli zwiększyć satysfakcję klientów bez ryzyka kanibalizacji.

- Z tego powodu spodziewamy się, że więcej sprzedawców będzie konkurować ze sobą w różnych sektorach – np. moda i uroda – aby połączyć siły w imię zapewnienia najlepszych w swojej klasie usług „click&collect – dodaje Berg.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH