Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Światowy rynek dóbr luksusowych wyszedł z kryzysu znacznie szybciej niż się tego spodziewano

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 19-07-2011, 11:05

Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży, jakie zanotowało grono wiodących międzynarodowych dystrybutorów dóbr luksusowych, w przypadku wielu z nich znalazło także swoje odzwierciedlenie w rekordowych przychodach oraz rosnących notowaniach akcji. Motorem sukcesu okazały się sieci sklepów własnych.

Rynek dóbr luksusowych to najbardziej zglobalizowany segment handlu, o coraz silniej zaznaczającej się dwutorowej strategii ekspansji. Głównym kierunkiem rozwoju marek luksusowych stała się Azja oraz rynki rozwijające się, za wyjątkiem Japonii - lokalizacje generujące najwyższe wzrosty przychodów ze sprzedaży. Odmrożenie inwestycji, głównie w formie rearanżacji oraz rozbudowy posiadanych sklepów, dotyczy także dojrzałych rynków Europy Zachodniej. Coraz większy nacisk kładziony jest przy tym na kwestie optymalizacji istniejących sieci sprzedaży.
Nasycenie markami luksusowymi: Najwięcej luksusowych marek i sklepów w Paryżu oraz Londynie.

Niekwestionowanym europejskim centrum luksusu pozostaje niezmiennie Paryż. Zgodnie z wynikami przeprowadzonych badań, analizowana próba 100 najbardziej prestiżowych światowych marek otworzyła w stolicy Francji ponad 150 sklepów własnych, co oznacza, iż część z nich postawiła na więcej niż jedną lokalizację w tym mieście. Wysokie nasycenie markami luksusowymi charakteryzuje także Londyn, skupiający 125 sklepów prowadzonych przez 100 najbardziej renomowanych marek. „Wielką trójkę" zamyka stolica mody - Mediolan, cieszący się obecnością około 90 sklepów z luksusowym asortymentem. Kolejne miejsca rankingu zajmują Moskwa oraz Rzym, z odpowiednio 66 i 59 sklepami luksusowymi.

Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor Działu Analiz i Doradztwa w Jones Lang LaSalle zapewnia, że w Warszawie najbardziej popularną lokalizacją dla marek z najwyższego koszyka cenowego pozostają okolice Placu Trzech Krzyży. To tu swoje sklepy otworzyli m.in.: Ermenegildo Zegna, Max Mara, Burberry, Hugo Boss, Escada, Carolina Herrera, Lacoste, Coccinelle, Emporio Armani, Francesco Biasia oraz TruTrussardi. Nową lokalizacją dla marek luksusowych może okazać się dom towarowy Wolf Bracka - inwestycja zlokalizowana około 200 m od Placu Trzech Krzyży, której otwarcie planowane jest jeszcze tego lata".

Zdaniem ekspertów Warszawę cechuje wciąż duży potencjał rozwoju segmentu dóbr luksusowych. Zauważalny jest wzrost popytu na dobra luksusowe, co pociąga za sobą coraz większe zainteresowanie prestiżowymi powierzchniami handlowymi. Niska liczba sklepów własnych najbardziej luksusowych światowych marek nie oznacza, iż produktów tych w Warszawie nie znajdziemy. Większość z nich zdecydowało się jednak na wejście na polski rynek poprzez programy franczyzowe, które zgodnie z przyjętą metodologią badania, nie zostały w nim uwzględnione.

- Polskie ulice handlowe wypadają pozytywnie na tle europejskiej konkurencji. Względnie spora dostępność lokali przy wiodących ulicach handlowych oraz najniższe roczne stawki czynszowe na poziomie poniżej 1,000 € /mkw, dają zielone światło do rozwoju w najbardziej prestiżowych lokalizacjach centralnych znanym markom międzynarodowym, również tym nowym - mówi Anna Wysocka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.