Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Światowy rynek e-FMCG wzrośnie o 17 mld dolarów

Światowy rynek e-FMCG wzrośnie o 17 miliardów dolarów do końca 2016 roku i jego wartość wyniesie ok. 53 miliardów dolarów - wynika z raportu Kantar Worldpanel. Grupa Integer.pl podkreśla, że perspektywiczna jest branża spożywcza i jeszcze w tym roku grupa przedstawi usługę dla tego rynku.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 21-07-2014, 14:26

- Sektor FMCG to zupełnie nowe wyzwanie dla e-sklepów oraz operatorów logistycznych odpowiedzialnych za dostarczanie przesyłek w e-handlu. Oczywiście takie produkty, jak kosmetyki czy artykuły gospodarstwa domowego już od dawna znajdują się w ofercie e-sklepów. Co innego artykuły spożywcze - problematyczna dostawa tego rodzaju produktów do tej pory skutecznie uniemożliwiała e-detalistom wchodzenie w tę sferę działalności - komentuje Rafał Brzoska, prezes grupy Integer.pl.

- Prognozy pokazują jednak, że branża spożywcza jest niezwykle perspektywiczna, dlatego jeszcze w tym roku przedstawimy usługę dedykowaną właśnie temu rynkowi. Nasze rozwiązanie z pewnością przekona wymagających klientów rynku e-commerce, umożliwiając im odbiór przesyłki w dowolnie wybranej lokalizacji, 24 godziny na dobę i siedem dni w tygodniu - dodaje.

Z najnowszego raportu opublikowanego w czerwcu przez Kantar Worldpanel wynika, że analitycy przewidują, iż światowa sprzedaż online produktów FMCG odnotuje znaczący wzrost. Według autorów, do końca 2016 globalny rynek e-commerce w segmencie dóbr szybkozbywalnych osiągnie wartość 53 miliardów dolarów (5,2% światowej sprzedaży FMCG). Będzie to wzrost o 17 miliardów dolarów (47%) w porównaniu do obecnej wartości globalnego rynku wynoszącej 36 miliardów dolarów (3,7%).

Wyniki przedstawione w raporcie pochodzą z analizy nawyków zakupowych przeprowadzonej na grupie 100 000 konsumentów robiących zakupy online na 10 największych rynkach zbytu produktów FMCG.

Do 2016 roku, jest bardzo prawdopodobne, że Francja - ze swoim ogromnym potencjałem - wyprzedzi Wielką Brytanię pod względem udziału w rynku. Z kolei Chiny będą najszybciej rozwijającym się na świecie rynkiem sprzedaży FMCG online, z prognozowanym tempem wzrostem na poziomie 75%.

Jeśli wszystkie kraje osiągną poziom penetracji Korei Południowej oraz częstotliwość robienia zakupów brytyjskich konsumentów, sektor e-commerce będzie stanowił ponad ¼ (28%) wartości sprzedaży FMCG na głównych rynkach. Umiejętne i szybkie zidentyfikowanie i wykorzystanie możliwości, które oferuje rynek e-FMCG, może przynieść znaczące dochody.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Rafał Brzoska RSS ALERT    /    Integer.pl RSS ALERT    /    InPost RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Cyganek 2014-07-21 16:57:14
    Obawiam sie, ze Pan Rafal uczyl sie PR od samego Blacka Wlodarskiego. Panie Rafale nie idz ta droga. To nie te czasy kiedy byle wiadomosc windowala kurs akcji w gore. FoodCare nie takie wizje roztaczal ludziom dookola, zeby teraz ze strachu nie palnac jakiejs glupoty..
  • Michu 2014-07-22 11:17:33
    Prognozy Pana Brzoski są zwykle bardzo trafione czy to biznesowe czy inne. Na rolę eksperta trzeba sobie zasłużyć.
  • Stach 2014-12-19 16:30:51
    Bardzo dobrze, że wszystko idzie w stronę e-handlu. W końcu można porównywać ceny we wszystkich sklepach spożywczych i fajnie by było jednocześnie robić w nich automatycznie zakupy. Na chwilę obecną przykładem rozwijającego się w tym kierunku i kompleksowego portalu jest tylko Kwit.pl. Prosto, tanio, wygodnie- dobra opcja!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.161
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.