REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Świetne perspektywy dla producentów zdrowej żywności

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-02-2015, 13:26
Świetne perspektywy dla producentów zdrowej żywności
fot. Picjumbo

Jak wynika z raportu "Global Health and Wellness" przygotowanego przez firmę Nielsen, aż 88 proc. konsumentów wyraża skłonność do zapłacenia wyższej ceny za żywność o właściwościach prozdrowotnych. Największe zainteresowanie tego typu produktami widać wśród najmłodszych nabywców, poniżej 35 roku życia - są oni skłonni do płacenia ceny premium, gdyż zdrowe jedzenie jest dla nich bardzo istotne. Konsumenci najchętniej kupować będą produkty wolne od GMO oraz ekologiczne.

REKLAMA

W dobie walki z otyłością coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na to co pojawia się na ich talerzu, a wcześniej w koszyku sklepowym. Prawie połowa osób przebadanych przez Nielsena określa siebie jako osoby z nadwagą, a 75 proc. z nich próbuje walczyć z tą przypadłością poprzez zmianę diety. Otwiera to szerokie pole dla aktywności producentów żywności, którzy poprzez zmianę formuły swoich produktów jak zredukowanie zawartości cukru, soli, cholesterolu oraz sztucznych barwników mogą wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów.

- To jest niezwykła okazja dla producentów żywności oraz dystrybutorów, by stać się promotorem zdrowych nawyków żywieniowych. Poprzez dostarczenie konsumentom tego czego chcą mogą nie tylko przyczynić się do poprawy ich stanu zdrowia, ale również poprawić swoje wyniki finansowe. Ważne jednak by trafnie zdefiniować potrzeby konsumentów oraz wiedzieć gdzie szukać możliwości wzrostu - komentuje Szymon Mordasiewicz z Nielsen Poland.

Jak wynika z raportu Nielsena, najbardziej pożądane są produkty całkowicie naturalne i wolne od GMO, jako istotne ocenia je 43 proc. badanych na świecie. Dla Europejczyków szczególne znaczenie ma brak ingerencji genetycznych - aż 47 proc. mieszkańców starego kontynentu ocenia to jako istotny atrybut zdrowej żywności. Co ciekawe, mimo iż wysoki odsetek konsumentów deklaruje, że ważne jest by produkty były wolne od GMO, tylko 33 proc. jest gotowych płacić za nie więcej podczas zakupów.

Niemal co trzeci badany jest skłonny wydać większą kwotę na produkty bez sztucznych barwników i polepszaczy smaku oraz przygotowane z warzyw i owoców (31 proc. konsumentów), bogate w błonnik (29 proc.), oraz pełnoziarniste i o obniżonej zawartości cholesterolu (28 proc.). Co ciekawe mieszkańcy Europy i Ameryki Północnej są najmniej skłonni płacić cenę premium za dodatkowe właściwości prozdrowotne żywności. Wyniki dla obu kontynentów są zazwyczaj niższe niż globalna średnia.

Najbardziej rozrzutni w tej kwestii wydają się być przedstawiciele najmłodszej generacji konsumentów. Osoby poniżej 20 roku życia deklarują, że są bardzo chętni zapłacić więcej za dodatkowe walory prozdrowotne żywności - 31 proc. z nich wyraziło taką gotowość. Niewiele mniej (29 proc.) osób w wieku 21-35 lat deklaruje podobne zachowania. Najmniej skłonni do zwiększenia wydatków są seniorzy, czyli osoby w wieku powyżej 65 lat. Tylko 15 proc. z nich jest otwarta na taką możliwość.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • M.K. 14-05-2015, 17:11:
Perspektywy są świetne, ponieważ poziom świadomości wzrasta. Wzrastają też dochody, choć jest to oczywiście bardzo zróżnicowane. Wszystko to pokazuje, że mamy dziś dobry czas na własny biznes sprzedaży zdrowej żywności. Zwłaszcza sprzedaż online ma przed sobą duże perspektywy, ponieważ nie dość, że sam rynek zdrowych produktów rośnie to i ogólnie rynek e-commerce z roku na rok jest wyższy. Dziś nie ma już przeszkód, żeby sprzedawać online. Nie trzeba specjalistycznej wiedzy, ani nawet wysokiego kapitału. Każdy rolnik, o ile ma dobrej jakości produkty, może je sprzedawać za pomocą np. platfromy sprzedażowej cabas.pl.
  • AMT 19-02-2015, 10:58:
Proszę o definicję produktów prozdrowotnych, bo to bardzo szerokie pojęcie. Prozdrowotny może być jogurt probiotyczny, ale nie wiemy czy jej non GMO. O jakich produktach mówicie? Najpierw powinno się zbadać świadomość konsumenta.
  • SMG 17-02-2015, 14:26:
wielkie pomieszanie pojęć- może ponieważ badania były słabo zrobione. 30% wzrost żywności eko przekłada się na wzrost z 2% do 2,6% w krajach zamożnych. Co ma GMO do otyłości- nikt naukowo nie jest w stanie tego wyjaśnić. Ile osób faktycznie kupuje droższą żywność "zdrowszą" a ile deklaruje że kupi ale potem kupuje tanie produkty nie patrząc na etykietę- to widać -większość z czego wynika te nędzne 2%. Ja w anonimowym badaniu powiem że połowę wynagrodzenia jestem gotów przeznaczać na biedne dzieci a Kongo- ale czy to zrobię-Nie. złe badania robią więcej złego niż brak badań.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH