Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Świeżaki w Biedronce i marki własne w Lidlu: Problemy z akcjami promocyjnymi

Nie minęła jeszcze głośna sprawa akcji promocyjnej Lidla, na którą skarżyli się klienci i którą obecnie bada UOKiK, a już słyszymy o niezadowolonych klientach Biedronki. Promocja Biedronki o nazwie „Gang Świeżaków” przerosła oczekiwania sieci – klienci narzekają, że zebrali naklejki i chcą odebrać maskotki – Świeżaki, ale w sklepach wyczerpała się ich pula. Biedronka zapewnia, że zorganizuje dodatkowe dostawy maskotek. Ostatnie akcje promocyjne i lojalnościowe dyskontów przysparzają sieciom trochę kłopotów, ale też i szumu medialnego, również w mediach społecznościowych.

Świeżaki w Biedronce i marki własne w Lidlu: Problemy z akcjami promocyjnymi
Fot. shutterstock

Ostatnio słychać wiele skarg klientów Lidla i Biedronki na ich ostatnie akcje promocyjne i lojalnościowe. Przypomnijmy, zgodnie z promocją rozpoczętą 26 października "Sprytnie i tanio kupować marki Lidla! Absolutna satysfakcja lub zwrot pieniędzy", każdy klient Lidla miał możliwość kupienia produktu marki własnej Lidla niejako "na próbę". Jeśli nie był zadowolony z jego jakości, mógł go zwrócić, nawet po całkowitym zużyciu i otrzymać pełny zwrot pieniędzy. Promocja miała potrwać do 30 listopada, ale 8 listopada Lidl przerwał promocję, ponieważ klienci tej sieci zwracali – jak podawały media – "całe wózki pustych opakowań" za setki złotych.  

- Niewiarygodne wydaje się przeoczenie na poziomie pisania regulaminu punktów dotyczących regulowania możliwości i skali reklamacji. Przecież sam mechanizm, z odpowiednimi zabezpieczeniami, stosowany jest od lat. Mechanizm, który jest skuteczny, ale jeżeli go dobrze napiszemy i opiszemy prawnie. Polak potrafi czytać, a regulaminy czyta z wyjątkowym zrozumieniem treści. Mam wrażenie, że marka chciała pokazać i pójść na całość z komunikatem "nie boimy się reklamacji”, co „sprytni” konsumenci wykorzystali ponad miarę. A co istotne wykorzystali w sposób bardzo uciążliwy dla normalnych klientów sieci Lidl – komentował akcję Lidla Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

Obecnie kłopoty ma Biedronka. Wielu niezadowolonych klientów daje temu wyraz w portalach społecznościowych. Przypomnijmy, akcja Biedronki „Gang Świeżaków” wystartowała 29 sierpnia i według regulaminu, ma zakończyć się 20 listopada. Odbiór Świeżaków, czyli maskotek imitujących warzywa, stanowiących nagrodę w akcji, zaplanowany jest do 4 grudnia. Akcja polega na zbieraniu przez klientów punktów w postaci naklejek na karcie kolekcjonerskiej. Punkty przyznawane są klientom m.in. za każde 40 zł wydane przez uczestnika w sklepie, za zakupy z kartą lojalnościową, zakup owoców lub warzyw wyszczególnionych w regulaminie oraz kupno produktu z oferty specjalnej. 60 punktów uprawnia klienta do odbioru Świeżaka za darmo, a 30 punktów uprawnia do kupna tej maskotki w cenie 19,90 zł. 

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    akcje promocyjne RSS ALERT    /    akcje lojalnościowe RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Artmetic 2016-11-19 19:15:10
    Akcje promocyjne online, marketing: artmetic.pl
  • oko 2016-11-20 10:46:18
    Radoslaw Kaczmarek do zwolnienia żaden z niego strateg - teoretyk na którym Lidl stracił dużo kasy. Strateg do walki na makiecie
  • jatonieja 2016-11-20 12:44:29
    Ludzie, po co wydawać 300 w sklepie Lidl jak można mieć książkę z przepisami za 12,99 z allegro. Lidl na tym traci, dopuszcza do kradzieży własnego produktu i nic z tym nie robi... tylko czekać jak ktoś się mocno zirytuje, że jego praca idzie po raz kolejny na marne i napisze list do Neckarsulm :D

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.