Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Świeżaki z Biedronki – w czym tkwi fenomen tej akcji?

Niektóre zachowania konsumentów wydają się po prostu irracjonalne. Całkowicie pozbawione zdrowego rozsądku i wprawiające w zakłopotanie nawet najbardziej doświadczonych marketingowców. Czy do tych zachowań możemy zaliczyć popularność biedronkowych Świeżaków? Polscy konsumenci oszaleli na ich punkcie. W czym tkwi ich fenomen? Co sprawia, że dorośli ludzie chcący zdobyć dla swoich pociech wymarzone maskotki, są w stanie zrobić tak wiele? - na te pytania odpowiada Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries.

Świeżaki z Biedronki – w czym tkwi fenomen tej akcji?
fot. Biedronka

Czym są Świeżaki? To gadżety promocyjne Biedronki. Hit marketingowy 2016 roku. Pluszowe maskotki w kształcie warzyw i owoców. Małe, kolorowe, sympatyczne, ale niczym szczególnym się nie wyróżniające.

Bez wchodzenia w szczegóły - aby je zdobyć, trzeba było uzbierać określoną liczbę naklejek. A naklejki te otrzymujemy przy kasie podczas zakupów. Zakupy za określoną kwotę pieniędzy to np. jeden punkt.

- Pierwsza odsłona akcji szybko skończyła się wyczerpaniem zapasów. Konsumenci tak bardzo chcieli je mieć, że zaczął kwitnąć czarny rynek, konkurencja natychmiast wprowadziła swoją alternatywę dla Świeżaków, a zdesperowane matki pisały błagalne listy do kierowników sklepów z prośbą o interwencję. O tym, co wyprawiało się w Internecie, aż szkoda pisać. Granice „żenady” były przekraczane praktycznie na każdym kroku - komentuje Michał Maciejewski.

Biedronka idzie za ciosem.

Do sklepów sieci Biedronka właśnie powróciły Świeżaki.

Promocja „Gang Świeżaków II” będzie trwać w okresie od 28.08.2017 r. do 3.12.2017 r. jednak nie dłużej niż do wyczerpania zapasów maskotek, co moim zdaniem nastąpi bardzo szybko.

Świeżaki to: Groszek Grześ, Rzodkiewka Żaneta, Kalafior Krzyś oraz Borówka Basia.

Juniorzy: Marcheweczka Marysia, Jabłuszko Antoś, Truskaweczka Tosia, Brokułek Bartuś oraz dwóch nowych bohaterów – Czosneczka Czesia i Bakłażanka Błażejka.

- Brzmi infantylnie? O tak, i o to właśnie chodzi! Czy druga odsłona akcji powtórzy sukces pierwszej? Wszystko wskazuje na to, że tak - zapewnia Michał Maciejewski.

Oto pięć powodów, które zdaniem eksperta Pitted Cherries, miały decydujący wpływ na tak spektakularną popularność Świeżaków:

·       Powód pierwszy - trudna dostępność:

Zdaniem eksperta, gdyby Świeżaki można było tak po prostu kupić za adekwatną kwotę, szybko by się konsumentom znudziły. Cała ta zabawa ze zbieraniem punktów, spieszeniem się, bo zapasy się wyczerpują – to nakręca rodziców. Tym bardziej, że w domu ich pociecha zanosi się płaczem i marudzi, że jej koleżanki już dawno mają całą kolekcję, a ona nie.

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    świeżaki RSS ALERT    /    Michał Maciejewski RSS ALERT    /    Pitted Cherries RSS ALERT    /    Gang Świeżaków RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • blabla 2017-09-06 09:39:41
    Piotr i Paweł był pierwszy z tą akcją.
  • Kalafor Krzyś 2017-09-06 09:53:52
    Takie uśmiechnięte... Jak ich nie lubić ;)
  • Odpowiedź na pytanie 2017-09-06 14:20:39
    Fenomen tkwi w przerażającej ludzkiej głupocie, w wyniku której bezmyślna tusza tępych konsumentów dałaby się pochlastać dla pluszaków których realna wartość to kilka PLN. Tyle i aż tyle.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.83.93.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.