Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szef Biedronki: Ograniczenie liczby produktów marki własnej w sklepach oznaczałoby, ograniczenie konkurencji

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-03-2013, 15:11
Szef Biedronki: Ograniczenie liczby produktów marki własnej w sklepach oznaczałoby, ograniczenie konkurencji
Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka

- Towary marki własnej są taką samą marką jak inne marki na rynku - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka.

Udziały marki własnej w polskim rynku FMCG rosną bardzo dynamicznie.

Według firmy badawczej PMR, w latach kolejnych rynek towarów typu privte label będzie rósł średnio nawet o 21 proc. rocznie. Marki własne nie powinny być postrzegane stereotypowo. Kiedyś kojarzone z najtańszym produktem, po zbawionym wartości brandu (no name) - dziś są wartościowym instrumentem zarówno dla dystrybutorów, jak i producentów. Silne marki dystrybutorów, traktowane na równi z markami producenckimi, gwarantujące jakość, pozwalają na wspólne występowanie producenta i dystrybutora na produkcie. Marki własne także otwierają producentom dostęp do rynku ogólnopolskiego. Zmieniająca się marka własna będzie więc miała istotne znaczenie w dalszym rozwoju rynku detalicznego i FMCG.

Producenci domagają się ustawowego ograniczenia liczby produktów mar ki własnej, ponieważ odbierają one miejsce na półkach produktom brandowym. W Biedronce towary private label to ok. 60 proc. asortymentu.

Ustawowe ograniczenie liczby produktów marki własnej w sklepach oznaczałoby jednocześnie ograniczenie konkurencji na rynku. Towary marki własnej są taką samą marką jak inne marki na rynku. Woda Polaris buduje tożsamość marki, podobnie jak woda Żywiec Zdrój. Obie mogą stać obok siebie na półce, zabiegając, by klient je kupił. Różnią się między sobą, mogą być mniej lub bardziej popularne, ale ich znaczenie jako marki w oczach konsumenta powinno być takie same. Nie widzę możliwości ograniczenia prawnego sprzedaży marek własnych.

Co więcej, nasze marki własne są często liderami na rynku. Doskonałym przykładem są oferowane przez nas pieluszki DADA, które są liderem rynkowym. Dlaczego mielibyśmy ograniczać nasze możliwości kreowania marek? Podobne możliwości mają przecież producenci.

Warto dodać, że wielu właścicieli marek, uznawanych za ich producentów, już de facto nie produkuje. Dlatego tak trudno o sztywne podziały, a uregulowania prawne nie wytrzymują próby konfrontacji z realiami. W jaki sposób mielibyśmy wprowadzić te ograniczenia? Załóżmy, że ustawa nakazywałaby, aby każdy sklep miał określony udział produktów marki własnej sieci handlowych i produktów z markami producentów. W takiej sytuacji warto się zastanowić, co się stanie np. ze sklepami Adidasa, Nike czy Marks & Spencer? Przykłady można mnożyć.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • bebe 09-04-2013, 15:44:
a jeśli zatruję się no namem to mam sądzić się z Biedronką? Dyskont to dla mnie 100% noname i już. Coraz więcej marek jest w lidlu i biedronce a w hipermaketach przybywa nonamów. albo podzielimy te sklepy do dwóch grup albo róbmy dalej mixy i sztucznej konkurencji
  • Hurt 07-03-2013, 09:22:
Tragedia, producenci najpierw rzucili się produkować marki własne teraz mają ich dość? Szybki zysk przynosi straty w dłuższym terminie? Niesamowite rzeczy.
  • s 07-03-2013, 08:10:
dopóki ani producenci, ani tym bardziej dziennikarze nie rozumieją problemu dyskonterów, nie będą w stanie stawić mu czoła

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.