Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Szef Grupy Carrefour "chwali" Polskę. W 2010 r. sieć zanotowała 11-proc. wzrost sprzedaży

- Zanotowaliśmy znaczny wzrost na rynkach wschodzących i lepsze wyniki, zwłaszcza w Belgii, Polsce czy na Tajwanie - powiedział Lars Olofsson, dyrektor generalny Grupy Carrefour komentując wyniki sieci za 2010 r. W Polsce francuska grupa zanotowała w ubiegłym roku wzrost sprzedaży o 11,4 proc. do 2,3 mld euro.

Szef Grupy Carrefour
Lars Olofsson, dyrektor generalny Grupy Carrefour, fot. lexpress

W 2010 r. sprzedaż Grupy Carrefour wzrosła do ponad 101 mld euro, co oznacza wzrost o 5,8 proc. po aktualnych kursach walut i 2,5 proc. po stałym kursie wymiany. Sprzedaż like for like wzrosła o 0,9 proc.

Jednak po wyłączeniu cen benzyny wynik spada do ok. 92,7 mld euro, co oznacza wzrost o 4,9 proc. po aktualnym kursie wymiany walut lub 1,6 proc. przy stałym kursie wymiany. Jednocześnie sprzedaż like foir like spada o 0,1 proc.

- W trudnych warunkach, zwłaszcza w drugiej połowie roku Carrefour osiągnął stały wzrost sprzedaży i poprawę za cały rok. Nasz plan transformacji jest na dobrej drodze i przynosi pozytywne wyniki. Jednocześnie zredukowaliśmy koszty o ponad 500 mln euro - powiedział Lars Olofsson, dyrektor generalny Grupy Carrefour komentując wyniki sieci za 2010 r.

Jednocześnie dodał: - Zanotowaliśmy znaczny wzrost na rynkach wschodzących i lepsze wyniki, zwłaszcza w Belgii, Polsce, czy na Tajwanie.

W całym 2010 r. wartość sprzedaży sieci sklepów Carrefoura w Polsce sięgnęła ponad 2,27 mld euro, co oznacza wzrost o 11,4 proc. po aktualnych kursach walut i 3,1 proc. po stałym kursie wymiany. Skonsolidowana sprzedaż w IV kw. 2010 r. na polskim rynku wyniosła 662 mln euro (w 2009 r. było to 625 mln euro), co oznacza wzrost o 5,8 proc. po aktualnych kursach walut i 0,7 proc. po stałym kursie wymiany.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lars Olofsson RSS ALERT    /    wyniki finansowe RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Poszkodowany klient 2011-01-15 12:10:51
    Nic dziwnego że odnotowują wzrost sprzedaży, skoro oszukują klientów. Np. Cena na półce produktu wynosi 10 złotych, a na paragonie jak się oczywiście komuś chce szczegółowo analizować duże zakupy to widać że ten produkt kosztował 20 złotych. W razie takiego problemu oczywiście sieć ma przygotowany ZESZYT i różnicę ceny zwraca poszkodowanemu klientowi. Szkoda, że o takich działaniach nie wypowie się Dyrektor Carrefoura. Dla niego nie ważny jest klient tylko ZYSK i wzrost SPRZEDAŻY.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.99.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.