Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szef Grupy Carrefour "chwali" Polskę. W 2010 r. sieć zanotowała 11-proc. wzrost sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-01-2011, 23:14
Szef Grupy Carrefour
Lars Olofsson, dyrektor generalny Grupy Carrefour, fot. lexpress

- Zanotowaliśmy znaczny wzrost na rynkach wschodzących i lepsze wyniki, zwłaszcza w Belgii, Polsce czy na Tajwanie - powiedział Lars Olofsson, dyrektor generalny Grupy Carrefour komentując wyniki sieci za 2010 r. W Polsce francuska grupa zanotowała w ubiegłym roku wzrost sprzedaży o 11,4 proc. do 2,3 mld euro.

W 2010 r. sprzedaż Grupy Carrefour wzrosła do ponad 101 mld euro, co oznacza wzrost o 5,8 proc. po aktualnych kursach walut i 2,5 proc. po stałym kursie wymiany. Sprzedaż like for like wzrosła o 0,9 proc.

Jednak po wyłączeniu cen benzyny wynik spada do ok. 92,7 mld euro, co oznacza wzrost o 4,9 proc. po aktualnym kursie wymiany walut lub 1,6 proc. przy stałym kursie wymiany. Jednocześnie sprzedaż like foir like spada o 0,1 proc.

- W trudnych warunkach, zwłaszcza w drugiej połowie roku Carrefour osiągnął stały wzrost sprzedaży i poprawę za cały rok. Nasz plan transformacji jest na dobrej drodze i przynosi pozytywne wyniki. Jednocześnie zredukowaliśmy koszty o ponad 500 mln euro - powiedział Lars Olofsson, dyrektor generalny Grupy Carrefour komentując wyniki sieci za 2010 r.

Jednocześnie dodał: - Zanotowaliśmy znaczny wzrost na rynkach wschodzących i lepsze wyniki, zwłaszcza w Belgii, Polsce, czy na Tajwanie.

W całym 2010 r. wartość sprzedaży sieci sklepów Carrefoura w Polsce sięgnęła ponad 2,27 mld euro, co oznacza wzrost o 11,4 proc. po aktualnych kursach walut i 3,1 proc. po stałym kursie wymiany. Skonsolidowana sprzedaż w IV kw. 2010 r. na polskim rynku wyniosła 662 mln euro (w 2009 r. było to 625 mln euro), co oznacza wzrost o 5,8 proc. po aktualnych kursach walut i 0,7 proc. po stałym kursie wymiany.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Poszkodowany klient 15-01-2011, 12:10:
Nic dziwnego że odnotowują wzrost sprzedaży, skoro oszukują klientów.
Np. Cena na półce produktu wynosi 10 złotych, a na paragonie jak się oczywiście komuś chce szczegółowo analizować duże zakupy to widać że ten produkt kosztował 20 złotych.
W razie takiego problemu oczywiście sieć ma przygotowany ZESZYT i różnicę ceny zwraca poszkodowanemu klientowi.
Szkoda, że o takich działaniach nie wypowie się Dyrektor Carrefoura. Dla niego nie ważny jest klient tylko ZYSK i wzrost SPRZEDAŻY.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH