Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Georges Plassat, prezes Grupy Carrefour odwiedził Polskę

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-07-2014, 16:56
Szef Grupy Carrefour odwiedził Polskę
Centrum Handlowe Warszawa Wileńska z hipermarketem i biurami sieci Carrefour, fot. mediadem

Georges Plassat, prezes i dyrektor generalny Grupy Carrefour odwiedził 8 lipca Polskę. Szef sieci Carrefour wraz z władzami polskiego oddziału firmy wizytował wybrane sklepy. Na liście odwiedzonych placówek znalazły się takie warszawskie sklepy, jak: supermarket Carrefour Market w CH Złote Tarasy i "pomarańczowy" sklep convenience Carrefour Express przy Al. Jerozolimskich.

Przedstawiciele sieci Carrefour, z którymi rozmawiał serwis portalspozywczy.pl nie chcieli zdradzić szczegółów dotyczących wizyty Georgesa Plassata w Polsce. Określili wizytę jako "wewnętrzne, robocze spotkanie z zarządem polskiego oddziału sieci".

Wizyta Georges'a Plassata wypada w pół roku po objęciu przez Guillaume de Colonges stanowiska prezesa Carrefour Polska. Sześć miesięcy obecności nowego prezesa w kraju pozwoliło mu na dokładne przyjrzenie się całemu rynkowi, ale przede wszystkim sytuacji spółki, którą przyszło mu zarządzać. Pół roku dało także czas na zweryfikowanie i poprawienie pierwotnych założeń przygotowanej przez nowego prezesa strategii dla sklepów Carrefour w Polsce.

Przypomnijmy, że ostatnie lata nie były w naszym kraju najlepsze dla francuskiego operatora. Sieć notowała spadki sprzedaży spowodowane spowolnieniem gospodarczym, zaostrzającą się konkurencją, w tym walką z dyskontami, a także odchodzeniem klientów od hipermarketów (które mają istotny udział w obrotach polskiego oddziału spółki) na rzecz sklepów osiedlowych i dyskontów.

Carrefour już od kilku lat konsekwentnie pracuje nad dywersyfikacją portfolio sklepów, otwierając supermarkety osiedlowe i miejskie sklepy convenience pod szyldem Carrefour Express, a od niedawna „wiejskie" sklepiki Globi. Jednak na efekty finansowe tego posunięcia będzie trzeba jeszcze poczekać. Głównym zadaniem nowego prezesa oprócz przygotowania spójnej długo- i krótkoterminowej strategii dla firmy było jak najszybsze zatrzymanie spadków sprzedaży, ustabilizowanie wyników, a następnie rozwój spółki w kraju i utrzymanie pozycji jednego z największych detalistów w Polsce.

To, co zobaczył i usłyszał Georges Plassat, zdecyduje o przyszłości ponad 600 sklepów sieci Carrefour w Polsce. Jedno wiadomo na pewno, Carrefour na razie pozostanie w Polsce. Kilka dni temu władze Grupy poinformowały o wyjściu z Indii, a według informacji ekspertów miał to być ostatni z rynków, które opuścił Carrefour w ramach procesu reorganizacji i restrukturyzacji operacji na świecie. Ewentualnemu wyjściu Carrefoura z Polski nie sprzyjają także przepisy antymonopolowe, a dokładnie „segmentacja" rynku, którą stosuje w analizach UOKiK. Transakcja sprzedaży (w całości) niemal 100 hipermarketów jednemu operatorowi (obecnemu już na rynku) jest niemal niemożliwa do przeprowadzenia. Sprzedaż podzielonego biznesu byłaby mniej opłacalna.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.