REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Szef Grupy Metro: Stajemy się bardziej konkurencyjni w Polsce

  • Autor: Paweł Jachowski, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-05-2015, 19:59
Szef Grupy Metro: Stajemy się bardziej konkurencyjni w Polsce
Olaf Koch, dyrektor generalny Grupy Metro (fot. Metro)

- W ostatnich latach widzimy w Polsce coraz bardziej agresywne działania ze strony naszej konkurencji, na które nie zareagowaliśmy wystarczająco szybko. Teraz, od kilku miesięcy, mamy w Polsce nowego dyrektora zarządzającego. Działania przez niego podejmowane i tempo ich realizacji są imponujące - mówił w środę podczas konferencji prasowej w Berlinie, pytany przez serwis portalspozywczy.pl, Olaf Koch, dyrektor generalny Grupy Metro.

REKLAMA

Szef niemieckiego giganta handlowego, obecnego w Polsce pod postacią hurtowni Makro Cash&Carry, sklepów z elektroniką Media Markt i Saturn, internetowego sklepu Redcoon, a do niedawna również hipermarketów Real, dodał, że Polska jest dla Grupy Metro ważnym krajem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i zauważył, że odkąd firma pojawiła się na tym rynku w połowie lat 90. ubiegłego wieku, udało się jej rozwinąć solidny biznes.

Koch wyraził przekonanie, że wydarzenia ostatnich tygodni dotyczące poprawy sytuacji Makro Cash&Carry są "wielce obiecujące", a perspektywy dla hurtowni Makro w Polsce - pomyślne. Ocenił, że Makro pod sterami Erica Poiriera, który na stanowisku szefa polskiego oddziału zastąpił Davida Bonera, staje się bardziej konkurencyjne i na poważnie traktuje walkę z konkurencją.

Podczas konferencji w Berlinie Grupa Metro zaprezentowała szczegóły swojej strategii dla poszczególnych odnóg biznesu. W segmencie cash&carry, który w skali globalnej ma właśnie za sobą siódmy z rzędu kwartał ze wzrostem sprzedaży like-for-like (o 1,1 proc.), strategia opierać będzie się na lokalnym podejściu do poszczególnych rynków. Formaty hal cash&carry będą elastyczne, a portfolio produktowe zostanie lepiej skrojone pod kluczowego w konkretnym regionie klienta (HoReCa/handlowcy/SCO).

Również zarządzanie biznesem cash&carry stanie się bardziej lokalne, niż dotychczas - część obowiązków przesuniętych zostanie z centrali firmy w Düsseldorfie do menedżerów w poszczególnych krajach. Krajowi dyrektorzy zarządzający siecią hal cash&carry zyskają większą swobodę w podejmowaniu decyzji, dzięki czemu mają szybciej reagować na lokalne potrzeby i specjalne wymagania klienta. Większa swoboda dotyczyć będzie działań operacyjnych w sklepach, ale też działań marketingowych.

Działania podejmowane lokalnie wspierane będą przez zarząd grupy, w tym przez Pietera Boone'a, który 1 lipca 2015 r. obejmie stanowisko dyrektora generalnego Metro Cash&Carry (w ostatnich latach ta odnoga biznesu nie była wydzielona, nadzorował ją bezpośrednio szef całej grupy). Podczas konferencji prasowej nowa struktura organizacyjna grupy została określona przez Olafa Kocha mianem "radykalnie nowej" i "federacyjnej".

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH