Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szef Netto Polska: Otoczenie rynkowe w Polsce jest bardzo trudne

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-05-2015, 11:53
Szef Netto Polska: Otoczenie rynkowe w Polsce jest bardzo trudne
Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl

Otoczenie rynkowe dla handlu detalicznego w Polsce jest bardzo trudne - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska.

Handel detaliczny w Polsce stoi przed dużymi wyzwaniami: deflacja, stagnacja rynku, duża konkurencja, wojna promocyjno-cenowa, a także zmieniające się preferencje i potrzeby konsumentów.

- Rzeczywiście, otoczenie rynkowe jest bardzo trudne, bo kiedy ceny spadają tak gwałtownie, to ktoś musi ponieść konsekwencje tego procesu i sfinansować jego koszty. Producenci żywności muszą przecież sprzedawać z zyskiem, aby zapewnić przetrwanie swoim firmom i utrzymać miejsca pracy – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen.

- Obecnie najgorsza sytuacja jest na rynku owoców, szczególnie jabłek, ze względu na nałożone przez Rosję embargo. W tym przypadku producenci muszą utrzymać choćby minimalne ceny sprzedaży, żeby móc w ogóle istnieć na rynku. W Danii doszło do tego, że owoce były po prostu wyrzucane ze względu na zbyt wysokie koszty produkcji - dodaje.

- Kiedy ceny spadają przez tak długi czas, nie jest to zbyt zdrowa sytuacja dla gospodarki. Uważam, że tegoroczna reakcja Narodowego Banku Polskiego w sprawie obniżki stóp procentowych była bardzo słuszną decyzją i w długofalowej perspektywie przyniesie korzyści gospodarce. Brakowało nam takiej reakcji w ubiegłym roku – mówi również.

Netto Polska chce inwestować około 200 mln zł rocznie przez kolejne lata i otwierać rocznie między 20 a 30 sklepów w naszym kraju. Docelowo sieć może mieć nawet trzy tysiące sklepów w Polsce, jeśli siła nabywcza konsumentów w Polsce wzrośnie do poziomu siły nabywczej konsumentów w Danii.

Sieć chce rozszerzać działalność na obecnych rynkach w Polsce i nie planuje na razie wchodzić do południowo-wschodniej Polski.

Sieć sklepów Netto Polska, należąca do duńskiego koncernu handlowego Dansk Supermarked, liczy obecnie ok. 335 placówek w naszym kraju.  Jest obecna na polskim rynku od sierpnia 1995 roku, gdy otwarty został pierwszy sklep w Szczecinie.

Dansk Supermarked to drugie co do wielkości przedsiębiorstwo działającego w branży handlu detalicznego w Danii. Poza Polską i Danią, sieć rozwija się także w Niemczech i Szwecji. W ubiegłym roku większościowym udziałowcem Dansk Supermarked została duńska Grupa Salling.

Netto Polska jest trzecią co do wielkości siecią dyskontów w naszym kraju po Biedronce, należącej do portugalskiej Jeronimo Martins oraz niemieckim Lidlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH