REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Szef Netto Polska: Rynek detaliczny jest teraz trudny także dla konsumenta

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-06-2015, 15:36
Szef Netto Polska: Rynek detaliczny jest teraz trudny także dla konsumenta
Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl

Rynek detaliczny w Polsce jest obecnie trudny nie tylko dla sieci handlowych, ale także dla samego konsumenta – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska.

REKLAMA

- W niektórych specyficznych kategoriach produktów, takich jak na przykład cukier, widzimy silne trendy spadkowe. Kilogram cukru kosztuje około 1,89 złotych za kilogram, tymczasem rok wcześniej kosztował około 3,69 złotych. Odbija się to oczywiście na naszych przychodach, dlatego musimy szukać innych sposobów, aby utrzymać tempo sprzedaży oraz wartość koszyka produktów: zmieniamy gramaturę, np. w przypadku kawy rok temu mieliśmy w asortymencie opakowania o wadze 250 gramów za 12,99 zł, a teraz wprowadziliśmy opakowania 500 gramów za 17,99 zł – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen.

- Pozornie może wyglądać to tak, że niektóre produkty są droższe, ale w rzeczywistości wyższa cena spowodowana jest większą gramaturą. Rynek jest trudny także dla samego konsumenta, który musi umieć odczytywać i analizować tego typu dane, aby adekwatnie porównać produkty i ich ceny - dodaje.

Podkreśla też, że konsumenci nigdy nie byli lojalni w stosunku do jednej sieci, a obecnie ich lojalność jest sztucznie napędzana i nietrwała. Dzisiaj dla klientów najważniejsze są ceny, a zyski detalistów są pod presją. Dla konsumentów nie jest też tak bardzo istotne, czy zmieni się np. wystrój sklepu i tego typu czynniki schodzą na drugi plan.

Netto Polska jest trzecią co do wielkości siecią dyskontów w naszym kraju po Biedronce, należącej do portugalskiej Jeronimo Martins oraz niemieckim Lidlu.

Sieć sklepów Netto Polska, należąca do duńskiego koncernu handlowego Dansk Supermarked, liczy obecnie ok. 335 placówek w naszym kraju.  Jest obecna na polskim rynku od sierpnia 1995 roku, gdy otwarty został pierwszy sklep w Szczecinie.

Dansk Supermarked to drugie co do wielkości przedsiębiorstwo działającego w branży handlu detalicznego w Danii. Poza Polską i Danią, sieć rozwija się także w Niemczech i Szwecji. W ubiegłym roku większościowym udziałowcem Dansk Supermarked została duńska Grupa Salling.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH