Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szef Netto Polska: Wśród sieci widać wiele przejawów konkurencji cenowej

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-06-2015, 16:50
Szef Netto Polska: Wśród sieci widać wiele przejawów konkurencji cenowej
Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl

Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl, że wśród sieci handlowych można zauważyć wiele przejawów nie tyle wojny, co konkurencji cenowej, w której biorą udział wszystkie formaty handlowe.

- Ceny poszły mocno w dół, szczególnie w czwartym kwartale ubiegłego roku. Dane statystyczne dla Polski pokazują, że mieliśmy ponad trzyprocentową deflację w segmencie żywności. W konsekwencji spadku cen, każdy chciał sprzedać jak największe ilości produktów. Tymczasem konsumenci nie są w stanie kupować większych ilości tylko dlatego, że ceny poszły w dół, możliwości nabywcze są ograniczone - mówi Kent Petersen.

- Z tym wyzwaniem detaliści musieli sobie radzić przez cały ubiegły rok, niezależnie od formatu. Można było zauważyć wiele przejawów może nie tyle wojny cenowej, co konkurencji, w której brały i biorą nadal udział wszystkie formaty handlowe. Z rozmysłem mówię, że nie jest to wojna lecz konkurencja, bo dotyczy ona konkretnych, pojedynczych produktów i ich cen - dodaje.

- Podam tu przykład udka kurczaka, które pewnego dnia wszyscy detaliści bez wyjątku sprzedawali po 4,99 zł. W normalnej sytuacji byłoby to nie do pomyślenia. Ta konkurencja zmierza wyłącznie w kierunku komunikacji artykuł-cena, artykuł-cena, a niestety nie powoduje rozwoju nowych strategii sprzedaży, nie skłania do poszukiwania nowych konceptów - mówi również.

Netto Polska jest trzecią co do wielkości siecią dyskontów w naszym kraju po Biedronce, należącej do portugalskiej Jeronimo Martins oraz niemieckim Lidlu.

Sieć sklepów Netto Polska, należąca do duńskiego koncernu handlowego Dansk Supermarked, liczy obecnie ok. 335 placówek w naszym kraju.  Jest obecna na polskim rynku od sierpnia 1995 roku, gdy otwarty został pierwszy sklep w Szczecinie.

Dansk Supermarked to drugie co do wielkości przedsiębiorstwo działające w handlu detalicznym w Danii. Poza Polską i Danią, sieć rozwija się również w Niemczech i Szwecji. W 2014 roku większościowym udziałowcem Dansk Supermarked została duńska Grupa Salling.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH