Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szef Netto Polska: Lojalność konsumentów jest sztucznie napędzana, a zyski detalistów są pod presją

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-06-2015, 14:23
Szef Netto Polska: Zyski detalistów są pod presją
Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl

Konsumenci nigdy nie byli lojalni w stosunku do jednej sieci detalicznej, a obecnie ich lojalność jest sztucznie napędzana i nietrwała, zaś zyski detalistów są pod presją – ocenia w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen, dyrektor generalny sieci Netto Polska.

Preferencje i potrzeby konsumentów w Polsce zmieniają się. Jak to wyzwanie wpływa na działania detalistów?

- Konsumenci nigdy nie byli lojalni w stosunku do jednej, wybranej sieci. Oczywiście, lojalność jest ogromną wartością i warto ją budować. Jest tu wiele możliwości, w zależności od modelu biznesu. Jednak dzisiaj dla klientów najważniejsze są ceny – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen.

- Jeśli ich poziom będzie właściwy, ludzie będą przychodzili. Dlatego uważam, że w takim momencie, jaki mamy obecnie, lojalność jest sztucznie napędzana i nietrwała, bo jeśli któregoś dnia w jakimś sklepie zabraknie  w sprzedaży np. taniej kawy, to klienci pójdą tam, gdzie będą mogli  ją kupić. To, co obserwujemy, to migracje klientów - dodaje.

- Moim zdaniem obecnie dla konsumentów nie jest również tak bardzo istotne, czy zmienimy na przykład wystrój sklepu. Tego typu czynniki schodzą na drugi plan. Niestety, te wszystkie niekorzystne zjawiska powodują, że zyski detalistów również są pod ogromną presją – mówi również dyrektor generalny netto Polska.

Netto Polska jest trzecią co do wielkości siecią dyskontów w naszym kraju po Biedronce, należącej do portugalskiej Jeronimo Martins oraz niemieckim Lidlu.

Sieć sklepów Netto Polska, należąca do duńskiego koncernu handlowego Dansk Supermarked, liczy obecnie ok. 335 placówek w naszym kraju.  Jest obecna na polskim rynku od sierpnia 1995 roku, gdy otwarty został pierwszy sklep w Szczecinie.

Dansk Supermarked to drugie co do wielkości przedsiębiorstwo działającego w branży handlu detalicznego w Danii. Poza Polską i Danią, sieć rozwija się także w Niemczech i Szwecji. W ubiegłym roku większościowym udziałowcem Dansk Supermarked została duńska Grupa Salling.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH