Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Szef sieci Biedronka: Naszym celem nie jest rywalizacja z PGE czy Lotosem

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-03-2013, 23:14
Szef sieci Biedronka: Naszym celem nie jest rywalizacja z PGE czy Lotosem
Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka: - (...) myśląc w kategoriach zestawień, to warto się pokusić o porównanie wartości marki i wpływu firmy na rzeczywistość gospodarczą. Gdy weźmiemy te parametry pod uwagę, to Orlen jest marką numer jeden w Polsce. W przypadku kilku kolejnych firm nie widzę większych różnic. Patrząc na nas, wydaje mi się, że Biedronka w istotny sposób oddziałuje na polskich klientów, poprzez bezpośredni kontakt z większością dorosłych Polaków.

- Rankingi są ważne, ale mają to do siebie, że często nie są w stanie pokazać tego, co dana firma robi i na jakim etapie rozwoju się znajduje - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci Biedronka.

Biedronka jest czwartą co do wielkości firmą w Polsce (w 2012 r. sprzedaż netto Biedronki wzrosła do 28,1 mld zł), po koncernach energetycznych PKN Orlen, Grupie Lotos i PGE. Jest szansa na miejsce w pierwszej trójce?

Rankingi są ważne, ale mają to do siebie, że często nie są w stanie pokazać tego, co dana firma robi i na jakim etapie rozwoju się znajduje. To, co dla nas najważniejsze to ponad 3,5 mln wizyt klientów w naszych sklepach każdego dnia. W efekcie zanotowaliśmy ponad 1 mld wizyt klientów w sklepach Biedronka w 2012 r. To daje potężną siłę do dalszego działania.

Naszym celem nie jest bycie trzecią, czy drugą firmą w Polsce, naszym głównym celem jest zwiększanie liczby klientów odwiedzających nasze sklepy. Z tej perspektywy widzimy ciągle duże możliwości rozwoju. Oczywiście, z tym wiążą się też inne ambicje. Chcemy nadal dynamicznie się rozwijać, mamy jasny plan, który zakłada osiągnięcie ponad 3 tys. sklepów Biedronka do 2015 r.

Jednak na 2015 r. nasze plany się nie kończą, będziemy nadal inwestować, otwierać nowe sklepy, szukać nowych możliwości rozwoju. Będziemy pracować nad rozwojem naszego asortymentu, nad jakością naszych produktów, a także nad tym, aby wzmacniać pozycję lidera cenowego.

Czy Biedronka ma potencjał na przeskoczenie w zestawieniu PGE i Grupy Lotos?

Jeśli skupimy się na realizacji zadań, o których powiedziałem wcześniej, to nie wykluczam, że przesuniemy się także wyżej w rankingu sprzedaży. Trudno jednak porównywać firmy z branży energetycznej, czy paliwowej z firmami handlowymi operującymi wyłącznie na rynku detalicznym. Oba sektory mają swoją specyfikę.

Powiem w ten sposób - myśląc w kategoriach zestawień, to warto się pokusić o porównanie wartości marki i wpływu firmy na rzeczywistość gospodarczą. Gdy weźmiemy te parametry pod uwagę, to Orlen jest marką numer jeden w Polsce. W przypadku kilku kolejnych firm nie widzę większych różnic. Patrząc na nas, wydaje mi się, że Biedronka w istotny sposób oddziałuje na polskich klientów, poprzez bezpośredni kontakt z większością dorosłych Polaków.

Należy wspomnieć, że według badań 73 proc. Polaków robi regularnie zakupy w naszych sklepach, a 43 proc. uważa Biedronkę za swój podstawowy sklep. To jest ogromna siła.

Może dobrym sposobem na dodatkowy wzrost jest wejście w biznes paliwowy i otwieranie przy sklepach stacji paliw? Portugalska centrala Jeronimo Martins jest za.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Stonka 19-03-2013, 12:11:
A Pan prezes gdzie robi zakupy? W Biedronce, czy może nie robi i jada tylko w restauracjach?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH